Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز:

توسعه بوم‌گردی اقتصاد دامداری را رونق داد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: در صورت اجرای طرح‌های بوم‌گردی در استان شاهد افزایش توان اقتصادی دامداران خواهیم بود.

توسعه بوم‌گردی اقتصاد دامداری را رونق داد

به گزارش ایانا، حامد فرضی از شرایط اقلیمی حال حاضر استان به‌عنوان ظرفیتی خاص یادکرد و گفت: همچنین هم‌جواری البرز با تهران یکی دیگر از ظرفیت‌هایی است که باید به آن پرداخته شود زیرا در یک مساحت ۱۲۰ کیلومتری تا شعاع پایتخت حدود ۲۰ درصد جمعیت را در خود جای‌داده است.

او با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی سامانه‌های منابع طبیعی برنامه‌ریزی‌های مدونی انجام‌گرفته است، گفت: در این سامانه و در جاهایی که مرتع‌داری در آن به‌صورت قانون‌مند و ‌منسجم انجام می‌شود برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان این مطلب که در مراتع کرج و طالقان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای سکوها و چادرهای بومی منطقه در قالب طرح بوم گردی پیش‌بینی‌شده است.

فرضی با تأکید بر اینکه اجرای طرح بوم گردی کمک زیادی به توان اقتصادی دامداران منطقه می‌کند، گفت: دامداران باید ازنظر اقتصادی توانمند باشند و در کنار دامداری شغل‌های مکمل را هم ایجاد کنند. تولید گیاهان دارویی و توسعه بوم گردی با توجه به ظرفیت‌هایی که ایجاد می‌کنند قطعاً می‌تواند میزان فشار وارده دام به سطح مراتع را کاهش دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز افزود: با افزایش سطح پوشش گیاهی در سطح منطقه شاهد کاهش چشمگیر سیل خواهیم بود.

فرضی با اشاره به طرح‌های تصویب‌شده این خصوص، گفت: در طرح‌های تصویب‌شده به‌عنوان طرح‌های مرتع‌داری یکی از فاکتورهای اصلی آن‌ها اجرای طرح بوم گردی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید