Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه:

باران حال بلوط‌های کرمانشاه را خوب کرد

ایانا_ اجتماعی|| از مهرماه شاهد باران خوبی در کرمانشاه بوده ایم. باران هم گرد و غبار از چهره شهر زدوده است و هم حال بلوط های کرمانشاه را خوب کرده است. ​این خبر مسرت بخشی بود که مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه صبح امروز اعلام کرده است.

باران حال بلوط‌های کرمانشاه را خوب کرد

به گزارش ایانا، ان‌شااله کولانی از گستردگی کار در عرصه های منابع طبیعی گفت و از وجود صندوق توسعه ملی حرف زد که هم منابع طبیعی را به وجد آورده و هم کارکنان آن را فعال و پویا ساخته است.

 کولانی همچنین از انجام 14 پروژه آبخیزداری در 10 شهرستان این استان خبر داد و گفت: 20 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و 15 میلیارد تومان بر اساس تفاهم نامه ای که ریاست سازمان با استاندار استان به امضا رسانده به انجام این پروژه ها اختصاص یافته است.​

او نهالکاری، کودپاشی مراتع، توسعه گیاهان دارویی، مبارزه با آفات و امراض درختان جنگلی، اطفای حریق، نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در روستاهای مجاور جنگل، اجرای طرح کاداستر، آموزش و توانمندسازی جوامع محلی را از جمله اقدامات در دست اجرای منابع طبیعی استان کرمانشاه نام برد که همه این اقدامات در قالب طرح جامع آبخیز انجام می شود.

این مسئول منابع طبیعی کرمانشاه همچنین گفته: منابع طبیعی بدون مردم هیچ است و با مردم است که معنا پیدا می کند و مردم فعل خواستن را در کرمانشاه خوب صرف کرده اند، زیرا با مشارکت مردم بود که امسال در مقایسه با سال گذشته تنها در حوزه حریق شاهد کاهش 80 درصدی آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان بوده ایم.

کولانی با بیان اینکه هر هفته جلسه هماهنگی صندوق توسعه ملی برای ارزیابی اقدامات در اداره کل برقرار است، خاطر نشان کرد: برای آشنایی بیشتر مسئولان استانی، مجمع نمایندگان استان، امام جمعه، استاندار و فرمانداران شهرستان ها از اقدامات طرح آبخیزداری و آبخوانداری بازدید کرده و اقدامات منابع طبیعی را ستوده اند. 

در حال حاضر 570 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 200 هزار هکتار مرتع در عرصه های منابع طبیعی استان کرمانشاه خودنمایی می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید