Iranian Agriculture News Agency

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز:

کشاورزی موتور اصلی رشد و توسعه اقتصادی است

ایانا_ استان‌ها|| نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز، گفت: بخش کشاورزی موتور اصلی رشد و توسعه اقتصادی است.

کشاورزی موتور اصلی رشد و توسعه اقتصادی است

سید عزیز موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در اهواز با اشاره به خشکسالی سال‌های اخیر و مشکلات موجود در بخش کشاورزی به دلیل کمبود منابع آبی افزود: برای توسعه تولیدات کشاورزی در شرایط کنونی که با محدودیت منابع آبی روبه‌رو هستیم باید بخش کشاورزی از تکنولوژی‌های مدرن و پیشرفته بیشتر استفاده کند.

موسوی گفت: بخش کشاورزی با داشتن زیر بخش‌هایی مانند زراعت، باغبانی، دامپروری، شیلات و جنگلداری در واقع یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی است. متأسفانه بخش کشاورزی به‌رغم اهمیت اقتصادی و اجتماعی فراوانی که دارد به اندازه لازم مورد حمایت و توجه قرار نمی‌گیرد و در سال‌های اخیر شاهد توجه کمتر مسئولین به این بخش از اقتصاد کشور بوده‌ایم.

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: بخش کشاورزی با ویژگی‌ها و ظرفیت‌های زیادی که دارد توانایی بالایی برای تبدیل شدن به موتور محرکه اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی را دارد. در واقع با توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و تأکید بر تأمین امنیت غذایی با تکیه بر تولید از منابع داخلی و نیل به خودکفایی در محصولات اساسی باید جایگاه مناسبی برای کشاورزی تعریف شود و بخش کشاورزی بیش از گذشته مورد حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید