Iranian Agriculture News Agency

به گفته مسئولان فائو در روز جهانی غذا:

تحقق امنیت غذایی با شیوه‌های مدرن کشاورزی

سازمان فائو با وزارت کشاورزی مصر همکاری می‌کند تا بتوانند به هدف از بین بردن گرسنگی تا سال ۲۰۳۰…

ایانا: حسین گادین٬ نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد یا فائو در مصر٬ می‌گوید که این کشور توانسته با بکارگیری از استراتژی وابسته به شیوه‌های مدرن کشاورزی مانند آبیاری٬ امنیت غذایی را تامین کند.

تحقق امنیت غذایی با شیوه‌های مدرن کشاورزی

به گزارش Egypt Today ٬ در اکتبر سال جاری٬ هنگام برگزاری مراسم روز جهانی غذا در کتابخانه جدید اسکندریه با موضوع «از بین بردن گرسنگی تا سال ۲۰۳۰ امکان‌پذیر است» گادین می‌گوید به دلیل جمعیت زیاد٬ مصر هنوز با چالش‌های بزرگی در رابطه با تامین منابع طبیعی خود مخصوصا آب روبه‌روست.

به گفته گادین کشاورزی همچنان ۸۵درصد منابع آبی مصر را به دلیل استفاده از روش‌های سنتی آبیاری مصرف می‌کند. او همچنین اشاره می‌کند که این کشور به طور گسترده‌ای به واردات کالاهای اساسی مانند گندم و ذرت وابسته است.

سازمان فائو با همکاری وزارت کشاورزی مصر از توسعه کشاورزی پایدار تحت برنامه توسعه پایا ۲۰۳۰  با  تکیه بر استراتژی‌های مختلف  حمایت می‌کند. گادین از مسئولان و شهروندان می‌خواهد تا نسبت به نیاز به سرمایه‌گذاری و توجه به تحقیقات آکادمیک در زمینه کشاورزی آگاه باشند.

برگزاری این مراسم یادآور افزایش آمار گرسنگی است و اهمیت کار گروهی را برای ریشه‌کن کردن گرسنگی نشان می‌دهد که از مسئولان مربوطه می‌خواهد به یکی از اصلی‌ترین اهداف توسعه پایا متعهد باشند.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید