Iranian Agriculture News Agency

در دیدار حجتی و پیرمرد طبسی چه گذشت؟

حاشیه سازی برای وزیر مردمی

ایانا_ سیاست و دیپلماسی|| وزیری که نامش زبانزد کشاورزان است و تا امروز برای رفع مشکلات آنها از هیچ کوششی دریغ نکرده است حالا با حاشیه‌هایی روبرو شده است که همگی با واقعیت فاصله زیادی دارد.

حاشیه سازی برای وزیر مردمی

انتشار ویدئویی از گفت‌گوی کشاورز طبسی با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در روز‌های اخیر در حالی بازتاب گسترده‌ای داشته که اصل ماجرا موضوع دیگری است. محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که برای رفع مشکلات کشاورزی به استان خراسان سفر کرده بود به طور غیر منتظره‌ای با پیرمرد اهل طبس برخورد می‌کند و حاشیه‌هایی علیه او در فضاهای مجازی شکل می‌گیرد که با اصل ماجرا فاصله زیادی دارد. دراین برخورد، بعد از احوال‌پرسی گرم و صمیمی بین پیرمرد روستایی و وزیر، پیرمرد با اجازه وزیر شروع به صحبت می‌کند و وزیر نیز محترمانه و با دقت به صحبت‌های او گوش می‌دهد. دراین میان آقای وزیر با گفتن «خب» از پیرمرد روستایی می‌خواهد که درخواستش را بگوید اما او بازهم شروع به خواندن اشعاری می‌کند و درآخر پیرمرد دست بر شانه وزیر می‌کشد و از آنجا دور می‌شود.  

این موضوع دست‌مایه‌‌ای برای حواشی علیه وزیر جهاد کشاورزی می‌شود؛ وزیری که پیش از این درسفرهای استانی‌اش با حوصله حرف‌های کشاورزان را شنیده و حتی بر دستان کارآفرینان و کشاورزان بوسه زده است.  

این حواشی در حالی است که با واکاوی ویدئو می‌توان به این مهم دست یافت که نه تنها وزیر محترمانه به سخنان پیرمرد گوش داده و هیچ بی احترامی به آن نکرده است بلکه  حتی پیرمرد را هم تحسین کرده است.

با این وجود، مخالفان حجتی سعی دارند مساله را طور دیگری جلوه دهند تا اینگونه به اهداف خود برای تخریب آقای وزیر دست یابند اما این درحالی است که وزیرجهاد کشاورزی در سفرهای استانی‌اش بی‌واسطه و بدون تشریفات رودر روی مردم قرار می‌گیرد و با آن‌ها مستقیما گفتگو می‌کند و وعده رفع مشکلاتشان را هم می‌دهد.

اصل داستان از زبان پیرمرد طبسی

اما واکنش‌ها به دیدار حجتی و پیرمرد روستایی تا آنجا ادامه یافت که خبرنگاران به سراغ آن پیرمرد رفتند و درباره ماجرا از او پرسیدند.

او خود را میرزاعلی شجاعی متولد ۱۳۱۲ و صاحب ۹ فرزند معرفی کرد و گفت: «من آقای وزیر را نمی‌شناختم گاهی تصویرش را در تلویزیون نشان می‌داد، از روی شباهت او را شناختم رفتم خدمت ایشان، سلام کردم که جوابم را دادند و گفتم می‌خواهم یک کلام با شما صحبت کنم اجازه می‌دهید یا نه؟ آقای وزیر گفتند هرچه می‌خواهی بگو.»

او توضیح داد که سخنانش را به وزیر گفته و از آنجا رفته است.

پیرمرد طبسی همچنین گفته بود که خدا خیرش دهد وزیر آدم خوبی بود، اگر آدم خوبی نمی‌بود، نمی‌ایستاد که من صحبت کنم یا صحبتم را تمام کنم یا این که دستم را به شانه‌اش بزنم.

بوسه حجتی بر دستان کشاورزان

انتقادها از آقای وزیر در حالی است که او در سفر به استان‌های دیگر نه تنها با سعه صدر به حرف‌های کشاورزان گوش کرده که حتی از برخی از آنها و حتی کارآفرینان نیز قدردانی کرده و حتی بوسه‌ای هم بردستان آنها زده است.

محمود حجتی که اخیرا برای کلنگ زنی مجمتع گلخانه‌ای 95 هکتاری به شهرستان زرندیه سفر کرده بود، بر دستان سرمایه‌گذار این مجتمع تولیدی، بوسه زد و این اقدام، ابراز احساسات و تشویق شرکت کنندگان مراسم را به‌دنبال داشت.

بوسه وزیر جهادکشاورزی بر دستان کارآفرین بخش کشاورزی حاکی از اهمیتی است که آقای وزیر برای حضور سرمایه‌های مردمی در بخش کشاورزی قائل است.

حجتی که پیش از این نیز حتی در برنامه‌های تلویزیونی رفتار بی‌آلایش و مردمی‌اش را بارها به رخ کشیده بود، به‌خوبی بر اهمیت تولید و مشارکت بخش خصوصی با این رفتار بزرگ‌منشانه خود تأکید کرده و به افکار عمومی و همه تولیدکنندگان اهمیت تزریق سرمایه‌های بخش خصوصی و مردمی را گوشزد می نماید.

در واقع حجتی با علم بر این‌که کشاورزی امروز ایران به همان اندازه که تشنه آب است، تشنه سرمایه‌گذاری است، به کشاورز زرندیه‌ای ارج و قرب گذاشت تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به‌جای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، امور واسطه‌ای و... تشویق به سرمایه‌گذاری در صنایع گلخانه‌ای و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشاورزی کند.

این درحالی است که محمود حجتی به‌عنوان عضوی از کابینه دولت تدبیر و امید به‌درستی حرکتی در خور و قابل تقدیر از خود نشان داد تا همگان را به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی ترغیب کند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در سفر دیگری به مناطق محروم بر دستان یک بلوچ کارآفرین دیگری نیز بوسه زد و اینگونه از تلاش و پشتکارش قدرانی کرد.  

او همچنین بعد از شنیدن مشکلات این کارآفرین برای اجرای طرحش، ضمن عذرخواهی از او برای اجرای طرحش تشکر کرد.

با این تفاسیر، چطور می‌شود وزیری که برای بخش کشاورزی اهمیت زیادی قائل است و  تا کنون اقدامات زیادی را برای این بخش انجام داده است با چنین حواشی روبرو شود؟

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید