Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خبر داد:

رشد سه برابری کشت کلزا در تهران

ایانا_ استان‌ها|| مدیر جهادکشاورزی شهرستان تهران، از اجرای 97 درصدی برنامه ابلاغی کشت کلزا این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از 112هکتار از اراضی شهرستان تحت کشت کلزا قرار گرفت.

رشد سه برابری کشت کلزا در تهران

جبرئیل برادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درتهران اظهار کرد: برنامه ابلاغی کشت کلزای شهرستان 116 هکتار بوده که تاکنون درمجموع 112 ونیم هکتار کلزا کشت شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته 39 هکتار از اراضی شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته بود که از این میزان 61 تن محصول برداشت شد و امسال نیز با تلاش و توصیه های کارشناسان این مدیریت و با اقدامات ترویجی و برگزاری کارگاه های متعدد آموزشی در خصوص لزوم و اهمیت کشت کلزا با آغاز فصل کشت با استقبال خوب کشاورزان منطقه، رشدتقریباٌ سه برابری کشت این محصول را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تهران تصریح کرد: باتوجه به حساسیت انتخاب بذر مناسب پس از بررسی های کارشناسی و برگزاری جلسات متعدد فنی در خصوص ارقام مناسب منطقه، رقم هیبرید اکتانز به بهره برداران معرفی شد و حدود 773 کیلوگرم بذر تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی افزود: 101 و نیم هکتار از اراضی کلزای شهرستان تحت پوشش بیمه ای محصولات زراعی قرار گرفته است.

برادری تصریح کرد: درحال حاضر توسعه کشت دانه های روغنی به جهت تامین روغن مورد نیاز کشورمان بسیار حائز اهمیت است و این محصول نقش مهمی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تغییر الگوی کشت دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید