Iranian Agriculture News Agency

رئیس انجمن ملی خرما:

افزایش 7 درصدی صادرات خرما در سال جاری

ایانا-کشاورزی: میزان تولید سال جاری خرما حدود یک میلیون و 150هزار تن بود این تولیدات در استان‌های کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان بوده است.

افزایش 7 درصدی صادرات خرما در سال جاری

رئیس انجمن ملی خرما میزان تولید خرما در سال جاری در حدود یک میلیون و 150هزار تن عنوان و اعلام کرد که می توان 30درصد از این محصول را صادر کرد.

محسن رشیدی فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا با اشاره به اینکه صادرات امسال خرما با 6 تا 7 درصد افزایش خواهد یافت، گفت: پیش بینی میشود صادرات این محصول به 30 درصد تولید برسد.

او با بیان اینکه با حذف قوانین دست و پا گیر می‌توان تا 30 درصد صادرات خرما انجام داد، افزود:  به طور مثال حذف پیمان‌سپاری ارزی، قیمت پایه گمرکی کالا و همچنین حذف زمان بازگشت پول به کشور می‌تواند در این افزایش صادرات موثر باشد.

رشیدی فرخی ادامه داد: با اصلاح قوانین در حدود 350 تا 400 میلیون دلار ارزآوری به کشور صورت خواهد گرفت.

او با تاکید بر اینکه در سال گذشته در حدود 250 میلیون دلار ارزآوری این محصول بوده است، افزود: در صورت حل نشدن مشکلات موجود میزان صادرات کاهش خواهد یافت.

رئیس انجمن ملی خرما میزان تولید سال جاری خرما را در حدود یک میلیون و 150هزار تن عنوان کرد و افزود: این تولیدات در استان‌های کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید