Iranian Agriculture News Agency

معاون تولیدات دامی جهادکشاورزی استان ایلام خبر داد:

افزاش 45 درصدی تولید عسل در استان ایلام

ایانا_ استان‌ها|| معاون تولیدات دامی جهادکشاورزی استان ایلام گفت: طرح آمارگیری زنبورسـتانها همزمان باسراسر کشورآغـاز و درآخرمهرمـاه سالجـاری به پایان رسـید.

افزاش 45 درصدی تولید عسل در استان ایلام

مجتبی شیرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در ایلام افزود: در این آمارگیری که با اسـتفاده ازسامانه پهنه‌بنـدی داده‌های کشاورزی انجام و پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: در این آمارگیری از تعـداد 1335 زنبورسـتان آماربرداری شده تعداد کل کندوهای عسل مدرن اسـتان103610 کندو که ازاین تعداد مقدار960860 کیلوگرم عسل مرغوب ارزش ریالی 480 میلیارد ریال عسل مرغوب و با کیفیت استحصال گردیده است. که علاوه بر ارزش اقتصادی زمینه اشـتغال1335 نفر در زنبـورداری بطور مسـتقیم و1122 نفر سـایر افراد بهره برداری را فراهم کرده است.

شیرخانی ادامه داد: شهرستان ایلام با23 درصد کل زنبورسـتانها بیشترین آمار و شهرستان دره‌شهر با حدود3 درصد کمترین آمار زنبورستانها را داراست. شهرستانهای ملکشاهی، مهران،چرداول، به ترتیب در رده دوم تا چهارم آمارگیری قرارگرفته‌اند.

یه گفته وی، علاوه برتولید960تن عسل، به عنوان بزرگـترین محصولات تولیـدی سـایر فرآورده‌هـای جـانبی از قبیـل ژله رویـال، گرده کـل، مـوم، بره‌مـوم، زهرزنبور از دیگر محصولات تولیدی این قشـرتولیدکننده است.

لازم به ذکر است: تولیـد عسل اسـتان نسـبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 45 درصدی برخودار بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید