Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم تهران:

تسریع در طرح هادی روستاها نیازمند تغییر است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: تسریع اجرای طرح های هادی روستایی نیازمند اصلاح قوانین در مجلس است تا موانع اجرای آنها برداشته شود.

تسریع در طرح هادی روستاها نیازمند تغییر است

به گزارش ایانا سید فرید موسوی گفت: قوانین طرحهای هادی با گذشت حدود 15 سال نیاز به تغییر و اصلاح دارند.

او با بیان اینکه به روز نشدن قوانین در اجرای طرح های هادی مشکلاتی را برای دهیاران و شوراهای روستاها ایجاد کرده است، افزود: توسعه روستاها و رفع مشکلات و موانع این حوزه نیازمند همراهی و همکاری بین دستگاه ها و همت نمایندگان در بررسی قانون است. مجلس دارای ظرفیت ها ی خوبی برای رفع موانع و حل مشکلات است و باید در این زمینه برنامه ریزی خاصی انجام شود.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی به نقش اثرگذار جوانان و جوان گرایی در عرصه مدیریت اشاره و بیان کرد: حضور دهیاران و مدیران جوان نقش مهم و موثری در ارائه پیشنهادها و اقدام های به روز دارد.  روستاهای استان تهران دارای شرایط منحصر به فردی نسبت به سایر روستاهای کشور هستند که همین موضوع نیاز بازنگری به قوانین جدید در استان تهران را نشان می دهد. حضور همه نهادها، همکاری و همیاری آنها در زمینه رفع موانع و توسعه روستاها یک نیاز و ضرورت به شمار می رود.

به گزارش ایانا براساس مستندات موجود پایه طرح هادی در کشور ما از سال 1362 با عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به مورد اجرا گذاشته شد و در سال های بعد به خصوص از سال 1366 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد..

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید