Iranian Agriculture News Agency

فرماندار بیله سوار خبر داد:

جشنواره شتر دو کوهانه و زندگی عشایری

فرماندار بیله سوار گفت: نخستین جشنواره شتر دو کوهانه کشور 9 آذر ماه در شهرستان بیله سوار برگزار می شود.

جشنواره شتر دو کوهانه و زندگی عشایری

به گزارش ایانا،  حسن قبادی در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره افزود: برپایی آلاچیق و غرفه های محصولات لبنی و صنایع دستی عشایر و ظرفیت های مناطق روستایی و زندگی عشایری، برگزاری کارگاه های علمی، آموزشی و پژوهشی از مهتمرین برنامه های این جشنواره است.

 

او عرضه مستقیم گوشت، لبنیات و محصولات و صنایع دستی مربوط به شتر، پخت غذاهای محلی، پخت و عرضه انواع نان و فطیر محلی، بسته بندی و عرضه داروهای گیاهی و انواع دم نوش ها، اجرا و نمایش بازی های بومی و محلی، اجرای نمایشی و آموزش تیراندازی با کمان، ایستگاه نقاشی و کاردستی از دیگر برنامه های این جشنواره اعلام کرد.

قبادی با اشاره به نگهداری 25 نفر شتر در مرکز پرورش شتر دوکوهانه جعفرآباد، گفت: تعداد شترهای دوکوهانه و یک کوهانه دربیله سوار 53 نفر بوده و این شهرستان کانون شتر این گونه جانوری در کشور است.

فرماندار بیله سوار با بیان اینکه گردشگری روستایی و عشایری یکی از مولفه ‌های توسعه ای است که می تواند در آشنایی با تاریخ و فرهنگ بومی شهرستان و جذب گردشگران داخلی و خارجی نقش مهمی ایفا کند. حضور و فعالیت روستاییان و عشایر در بخش گردشگری گامی در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه شهرستان خواهد بود.

ایران از نظر تعداد شتر در رتبه هشتم آسیا و 20 جهان قرار دارد. تعداد شترهای موجود در جهان 154 هزار نفر تخمین زده می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید