Iranian Agriculture News Agency

مدیر برنامه جهانی غذا نسبت به اوضاع یمن اظهار تاسف کرد

سوءتغذیه و کمبود دارو کودکان را تهدید می‌کند

ایانا_ دیگر رسانه ها|| 'دیوید بیزلی' مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا نسبت به اوضاع انسانی وخیم یمن اعم ازسوء تغذیه وکمبود دارو ناشی از محاصره و بمباران مناطق مسکونی و بیمارستان ها توسط هواپیماهای سعودی اظهار تاسف کرد.

سوءتغذیه و کمبود دارو کودکان را تهدید می‌کند

به گزارش روز جمعه شبکه خبری المیادین، بیزلی روز گذشته پس از بازدید بیمارستان الحدیده و عیادت بیماران و زخمی های ناشی از بمباران ها گفت: قلبش از دیدن صحنه های تاسف بار بیمارستان الحدیده به درد آمده است که در میان بیماران، کودکان خردسالی دیده می شوند که از سوء تغذیه شدید رنج می برند وبدن های آنها تبدیل به پوست و استخوان شده و به سختی نفس می کشند.
او با اشاره به اوضاع بسیار بد کودکان یمنی بر اثر سوء تغذیه ناشی از بمباران و محاصره گفت: به عنوان مثال 'غازی محمد 'کودک یمنی که 10 سال سن دارد وزنش فقط 8 کیلوگرم است یعنی اینکه این کودک یک سوم وزن کودکان هم سن خود را دارا می باشد.
بر اساس گزارش سازمان ملل 22 میلیون یمنی از مجموع 29 میلیون جمعیت این کشور نیاز به کمک های بشر دوستانه دارند و18 میلیون از گرسنگی رنج می برند و بیش از 8 میلیون در معرض گرسنگی شدید قرار دارند.
'بیزلی' با اظهار تاسف از آنچه در بیمارستان الحدیده مشاهده کرده است گفت: کودکان خردسال الحدیده از سوء تغذیه شدید رنج می برند تا حدی که بدن آنها به پوست واستخوان تبدیل شده است و از شدت بیماری وسوء تغذیه به سختی نفس می کشند وبه دلیل کمبود دارو ،توانی برای آنها باقی نمانده است.
او بار دیگر با هشدار نسبت به اوضاع انسانی وخیم یمن خواستار پایان دادن به جنگ خانمانسوز این کشور شد و گفت: آنچه یمن به آن نیاز مبرم دارد صلح است که پس از آن امکان بازسازی اقتصادی ممکن می شود.
ائتلاف متجاوز سعودی، مهرماه گذشته(سپتامبر 2018) دور دوم حملات به الحدیده را برای اشغال این شهر آغاز کرد، اقدامی که با هدف وادار کردن انصارالله به پذیرش شروط تحمیلی ریاض و هم پیمانانش صورت گرفت.
عربستان 23 خردادماه گذشته نیز، نخستین دور از حملات خود به بندر الحدیده برای تصرف آن را آغاز کرد که این تلاش ها با مقاومت ارتش و کمیته های مردمی یمن به شکست انجامید و راه به جایی نبرد.
درگیری های یمن که عربستان از سال 2015 با حملات هوایی رسما دخالت خود را در آن آغاز کرد، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بدترین بحران انسانی در سطح جهان اعلام شد، به گونه ای که 22 میلیون و 500 هزار نفر از کل جمعیت 29 میلیونی این کشور، نیازمند کمک رسانی فوری هستند.
 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید