Iranian Agriculture News Agency

ز مراحل تولید نهال‌های اصیل تا استفاده از ابزارهای مدرن برداشت و درجه‌بندی کیفیت:

تجارت پر سود گردو در کالیفرنیا

در بین میوه‌های خشک باغی، گردو ارزش بالایی دارد. زیرا نگه‌داری و صادرات آن نیاز به سرد‌خانه و دیگر وسایل پر هزینه ندارد. در ضمن به علت خشک بودن، هسته آن‌ها صدمه نمی‌بیند.

 تجارت پر سود گردو در کالیفرنیا

به گزارش ایانا به نقل از واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف٬ کاشت درخت گردو و تکثیر آن از طریق بذر گردو صورت می‌گیرد و باید در دو سالگی به روش وصله‌ای پیوند زده شوند تا حاصل باغ گردو یکدست شود. 

پس از آنکه نهال به اندازه‌ای رسید که بتوان آن را جابجا کرد، نهال گردو را با ریشه از خاک در آورده و در چاله‌های عمیق حفر شده در زمینی که خاکش از نظر کود‌دهی آماده شده کاشته می‌شود. همچنین اطراف این نهال را با خاک می‌پوشانند تا برای آبیاری درخت مشکلی پیش نیاید.

 از علائم رسیدن زمان برداشت گردو، تغییر رنگ پوست خارجی از سبز زیتونی به قهوه ای تیره و ترک برداشتن و شکافتن آنها می‌باشد که در اثر آن گردوها نمایان می‌شوند. 

در بعضی ارقام گردوی رسیده از غلاف خود خارج و به زمین می‌ریزد و غلاف روی درخت باقی می ماند. اما آن چه مسلم است هنگام برداشت گردو پوست آن باید به رنگ قهوه ای مایل به خاکی در آمده باشد و پوست آن به راحتی از گردو جدا شود.

 در برداشت مکانیزه‌ی گردوها، چند روز مانده به شروع برداشت زیر درختان را به کلی از علف هرز پاک می‌کنند، سپس با ماشین برداشت (که از یک بازوی هیدرولیک که با تراکتور کشیده می شود و یک دستگاه مکنده و یک تریلی تشکیل می‌شود) عملیات برداشت را انجام می‌دهند. بدین ترتیب که بازو را به تنه یا شاخه های بزرگ می بندند و سپس با کار کردن تراکتور و لرزشی که ایجاد می شود شاخه ها تکانده شده و گردوها روی زمین می ریزند. سپس ماشین دیگری آنها را به صورت نوارهای درازی در وسط دو ردیف درخت جمع می کند. در نهایت ماشین مکنده با مکیدن، آنها را از خاک و به وسیله لوله بالا می فرستد که در داخل تریلی‌ها ریخته و به انبار حمل می شود.

 این تریلی سپس به انبار کیسه بندی و کارخانه‌های مخصوص شکستن و سفید کردن و بسته بندی و رقم بندی گردو فرستاده می شود و مغز گردوی استاندارد و یکنواخت و یکرنگ در جعبه‌ها بسته بندی٬ در سردخانه نگهداری و به موقع برای فروش به بازار عرضه می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید