Iranian Agriculture News Agency

با کاهش قیمت؛

تخم مرغ 13800 تومانی از شنبه به بازار تهران می‌آید

ایانا_ استانها||عرضه گسترده تخم مرغ وارداتی به قیمت هر شانه 13 هزار و 800 تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

تخم مرغ 13800 تومانی از شنبه به بازار تهران می‌آید

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، به دنبال نوسان قیمت تخم مرغ جلسه تنظیم بازار تخم مرغ با حضور قائم مقام سازمان، معاون مدیریت توسعه بازرگانی و رئیس اداره تنظیم بازارآن مدیریت، نماینده پشتیبانی اموردام استان، نماینده سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری، رئیس اتحادیه مرکزی مرغداران میهن و مدیرعامل اتحادیه مرغ تخمگذار استان تشکیل شد.

قائم مقام سازمان جهادکشاورزی استان تهران با تاکید برهماهنگی تمام دستگاه‌های مرتبط برای تنظیم بازار استان اظهار داشت: عدم هماهنگی بین دستگاهی در این بخش مشکل ساز خواهد شد؛ بنابراین لازم است با برگزاری جلسات قبل از هر اقدامی، فرآیند و سازوکار اجرایی طرح باهمفکری اعضا تعیین شود.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به افزایش نیاز مردم در آستانه فصل سرد سال به این کالا گفت: بهترین منبع و نهاد برای شفاف‌سازی اتحادیه‌ها هستند که می‌توانند برای رفع مشکلات موجود، تحلیل قیمت‌ها، قیمت تمام شده روز، چالش‌ها و تهدیدات را به وزارت جهادکشاورزی اعلام کنند.

نماینده شرکت پشتیبانی امور دام از عرضه روزانه تخم مرغ وارداتی خبر داد و افزود: این شرکت به منظور مدیریت بازار تخم مرغ در کشور از شنبه آینده عرضه تخم مرغ وارداتی با قیمت مصوب 13 هزار و 800 تومان را آغاز می‌کند و این طرح درصورت ضرورت تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

وی دلیل این واردات را تنظیم بازارمصرف داخلی وحمایت ازخانوارمصرف کننده وتعدیل قیمت دربازار اعلام کرد و گفت: واردات و توزیع تخم مرغ برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به مصرف کنندگان است تا از این طریق بتوانیم قیمت‌ها را مدیریت کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران در این جلسه با اعلام آمادگی برای مشارکت در طرح تنظیم بازار تخم مرغ گفت: این اتحادیه براساس تفاهم نامه با شرکت پشتیبانی امور دام تخم مرغ مورد نیاز استان را از تولید داخلی و سایر استان‌های کشور تامین کندوشرکت پشتیبانی نیزقول حمایت از مرغداران برای تامین نهاده های موردنیاز راداده است.

رئیس اتحادیه مرکزی مرغداران میهن نیزتصریح کرد: مرغداری‌ها از ابتدای امسال تاکنون ماهانه 5/4میلیون قطعه جوجه ریزی داشته‌اند که باتوجه به این موضوع، میزان زیادی تخم مرغ تولید داخل در آذر و دی ماه به بازار تزریق خواهد شد که از عطش بازار کم می کند.

مرادی تصریح کرد: این آمادگی را داریم که درصورت تایید این تفاهم نامه، روزانه حداقل 15 تن تخم مرغ به قیمت هرشانه 16هزارتومان برای مصرف کننده را تامین و دربازارتهران توزیع کنیم تا میزان واردات را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید