Iranian Agriculture News Agency

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

برای تحصیل عشایر باید مدارس شبانه‌روزی بسازیم

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس معتقد است با تقویت مدارس شبانه روزی می توان راه را برای ادامه تحصیل عشایر هموار کرد.

برای تحصیل عشایر باید مدارس شبانه‌روزی بسازیم

به گزارش ایانا،  سیدحمایت میرزاده درخصوص وضعیت آموزشی عشایر در کشور و لزوم توجه و رسیدگی به مشکلات آموزشی آنان گفت: خوشبختانه مشکل خاصی برای آموزش عشایر وجود ندارد، ولی با توجه به نوع زندگی عشایر و محرومیتی که متوجه آنان است نیاز به توجه و رسیدگی دارند. عشایر جای ثابتی برای سکونت ندارند و همواره در ییلاق و قشلاق بسر می برند بنابراین باید یک برنامه مشخص برای آموزش آنان تعیین شود.

میرزاده با بیان اینکه برای عشایر در دوره ابتدایی معلم وجود دارد و غالبا از این لحاظ مشکلی ندارند، ادامه داد: برای اول و دوم متوسطه مشکل معلم وجود دارد که تنها راه حل آن، تقویت مدارس شبانه روزی در مراکز استان ها یا در نزدیک ترین شهر به عشایر است تا آنها بتوانند با امکانات لازم ادامه تحصیل دهند و از تحصیل محروم نشوند.

به گزارش پایگاه خانه ملت، وی با اشاره به مشکل معلم و فضای آموزشی در دوره اول و دوم متوسطه در مناطق عشایری، گفت: آموزش و پرورش باید با ایجاد مدارس شبانه روزی و با امکانات کافی و فراهم نمودن غذای مناسب شرایط تحصیل برای آنان را فراهم کند و منابع مالی لازم را به مدارس شبانه روزی اختصاص دهد تا مشکلی برای این مدارس ایجاد نشود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: باید برای جابجایی و حمل و نقل عشایر به مدارس شبانه روزی نیز  تسهیلاتی در نظر گرفت.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید