Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

پیش بینی استحصال بیش از 40 هزار تن دانه روغنی سویا

ایانا_ استان‌ها|| سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی توسعه کشت سویا به عنوان کشت اول و دوم است.

پیش بینی استحصال بیش از 40 هزار تن دانه روغنی سویا

 به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل؛، احمد شهریار در بازدید از مراکز خرید سویا در پارس آباد مغان با اعلام این خبرافزود: زراعت سویا یکی ازمحصولات بسیارارزشمندی است که به دلیل نقش آن در حاصلخیزی خاک وزراعت آن به عنوان کشت دوم وهمچنین به دلیل روغنی بودن دانه آن و قرار گرفتن در ردیف گیاهان روغنی بسیار حائز اهمیت است و از سوی دیگر نیاز آبی این محصول نیز معقول است و همسو با اهداف استفاده بهینه از آب مصرفی است .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود : سیاست های سازمان جهاد کشاورزی توسعه کشت این محصول به عنوان کشت اول و دوم و تلاش ما بر این است تا با تامین به موقع نهاد‌های کشاورزی و ماشین آلات مورد نیاز آن بیش از پیش زمینه های توسعه کشت این محصول را در استان فراهم کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در ادامه سخنان خود افزود: سطح زیر کشت این محصول در حال حاضر در استان 15 هزارو 600 هکتار است. مراکز خرید این محصول در شهرستانهای بیله سوا ر وپارس آباد دایر بوده و سویاکاران بدون هرگونه نگرانی می توانند محصولات تولیدی خود را به این مراکز خرید تحویل دهند .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود : قیمت تضمینی خرید گندم که از سوی دولت تعیین شده است 24694 ریال می باشد که به دلیل گرانی نهاد های کشاورزی انتظاری که سویاکاران از مسئولین و دست اندرکاران تولید دارند این است که قیمت خرید تضمینی این محصول از سوی دولت افزایش پیدا کند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید