Iranian Agriculture News Agency

۹ رباتی که صنعت کشاورزی را تسخیر کرده‌اند

کشاورزانی که از ربات‌ها برای مدیریت محصولات خود استفاده می‌کنند بهره‌وری بیشتری دارند

ایانا: شواهد نشان می‌دهد که جمعیت دنیا تا سال ۲۰۵۰ به ۹ میلیارد نفر می‌رسد. به همین ترتیب انتظار می‌رود که میزان تولید محصولات کشاورزی به صورت ناگهانی به دو برابر میزان تقاضا برسد. این موضوع باعث شده تا کشاورزان به ربات‌ها به عنوان راه‌حلی برای مشکلات آینده روی آورند.

۹ رباتی که صنعت کشاورزی را تسخیر کرده‌اند

احتمالا تا کنون شنیده‌اید که چگونه در صنایع مختلف از ربات‌ها استفاده می‌شود. خدمات پشتیبانی٬ بسته‌بندی٬ ارسال٬ تولید و حمل و نقل از جمله صنایعی به شمار می‌روند که به زودی فقط کارگرهای رباتیک را استخدام می‌کنند.

به گزارش Interesting Engineering ٬ افزایش جمعیت٬ توسعه هوش مصنوعی و پیشرفت‌ها در زمینه رباتیک باعث شده تا نوآوری‌های بسیاری در ربات‌های کشاورزی دیده شود. این ربات‌ها می‌توانند وظایفی مانند مراقبت از گیاهان و یا حتی دامداری و چوپانی را هم انجام دهند. در ادامه ربات‌هایی را معرفی می‌کنیم که هم‌اکنون در صنعت کشاورزی طرفداران بسیاری دارند.

Ecorobotix

11_Robots_Agriculture_Farming_Robotics_1_resize_md

این ربات خودکار به جی‌پی‌اس سبک‌وزنی مجهز است که با نیروی خورشیدی کار می‌کند و می‌تواند با نیروی بدست آمده تمام روز را کار کند. این ربات دارای سیستم دوربین پیچیده‌ای است که می‌تواند علف‌های هرز را هدف قرار دهد و اسپری کند.

بازوهای دقیق این ربات٬ میزان استفاده از علف‌کش‌ها را به ۹۰درصد کاهش می‌دهد و به همین ترتیب نسبت به روش‌های سنتی ۳۰درصد ارزان‌تر است. یک ردیف از این ربات‌ها را به راحتی می‌توان جایگزین نیروی انسانی کرد.

Naio Technologies

11_Robots_Agriculture_Farming_Robotics12_resize_md

شرکت نایو تکنولوژی با استفاده از تکنیک‌های مخصوص٬ ربات‌هایی می‌سازد که با محیط زیست سازگارند. این ربات‌ها توانایی وجین کردن٬‌ بیل زدن و کمک کردن هنگام برداشت را دارند. همانگونه که مسئولان این شرکت ادعا می‌کنند آنها قصد دارند تا «کشاورزان دسترسی کامل به آخرین تکنولوژی را داشته باشند. آنها کمک می‌کنند تا کشاورزان بتوانند محصولات بیشتر٬ سالم‌تر و سازگار با محیط زیست تولید کنند».

سیستم چیدن مرکبات شرکت Energid

11_Robots_Agriculture_Farming_Robotics113_resize_md

سیستم‌های انرژید سیستم‌های برداشت سریع و کارآمدی است و بهترین ابزار برای کشاورزان و تاجران مرکبات به شمار می‌رود. مدت زمان چیدن میوه‌ها بوسیله این سیستم‌ها به ۲ تا ۳ ثانیه می‌رسد. ساخت این ربات‌ها ارزان است و استفاده از آن نسبت به نیروی انسانی بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود.

Agrobot-سری E

11_Robots_Agriculture_Farming_Robotics_resize_md

اگر می‌خواهید در آینده نزدیک توت‌فرنگی کشت کنید٬ خوب است نگاهی به اگروبات سری ای بیاندازید.

ربات‌های سری ای دارای ۲۴ بازوی رباتیک است که از راه دور و با تکنولوژی هوش مصنوعی کار می‌کند. این ربات‌ها نه تنها می‌توانند توت‌فرنگی‌ها را به سرعت بچینند بلکه میزان رسیدگی میوه در زمین را از بالا تشخیص می‌دهند.

Blue River LettuceBot2

11_robots_resize_md

همانطور که از اسم آن پیداست این ربات‌ها برای برداشت کاهو بسیار مناسب‌اند و با سیستم تصویربرداری دقیق به یکی از ابزارهای محبوب در دنیای کشاورزی تبدیل شده است. این ربات به تراکتور می‌چسبد تا کاهوها را همزمان با جلوگیری از ورود علف‌های هرز مقاوم به علف‌کش‌ها٬ برداشت کند. به دلیل دقت بالای این ربات٬ استفاده از علف‌کش‌ها ۹۰درصد کاهش می‌یابد.

Agribotix

11_Robots_Agriculture_Farming_Robotics20_resize_md

پهپادها نقش بسیار مهمی در کنترل و مدیریت مزارع بزرگ دارند. اگریبوتیکس ابزاری ارزان قیمت برای کشاورزان است که بوسیله آن می‌توانند اطلاعات مربوط به محصول را به صورت مداوم جمع‌آوری کنند.

از گرفتن عکس‌ّهای هوایی دقیق گرفته تا ضبط ویدیو٬ پهپادهای این شرکت دارای حس‌گر‌های مادون قرمزی هستند که می‌توانند میزان سلامت محصول را از بالا تشخیص دهند.

Vision Robotics

9_robtos_agriculture_resize_md

این شرکت کالیفرنیایی هفت سال است که روی سیستم‌های رباتیک کشاورزی کار می‌کند که به عنوان یکی از بهترین محصولات بازار تلقی می‌شوند.

این ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند محصولات مختلفی مانند کاهو و انگور را برداشت کنند.

RoBoPlant

11_Robots_Agriculture_Farming_Robotics17_resize_md

این ربات‌ها٬ ماشین‌های نیمه و تمام خودکاری هستند که به منظور مدیریت گلخانه‌ها یا باغچه‌های محافظت‌شده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

PrecisionHawk

DSC_5023

این شرکت پهپادهایی تولید می‌کند که تقریبا همه کاری می‌توانند انجام دهند و بهترین ابزار برای کمک به کشاورزان به شمار می‌روند. از خصوصیات این پهپادها می‌توان به تکنولوژی لیدار و تصویربرداری فراطیفی اشاره کرد.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید