Iranian Agriculture News Agency

در دولت تدبیر و امید تحقق یافت:

اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای مکانیزاسیون کشاورزی

ایانا-کشاورزی: درحال حاضر ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور ۱.۷ اسب بخار است که در پایان برنامه ششم توسعه باید به ۲.۱ اسب بخار ارتقا یابد.

اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای مکانیزاسیون کشاورزی

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: در دولت تدبیر و امید، خط اعتباری ۶ هزار میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی،دکتر کامبیز عباسی در آیین افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی ،باغبانی،نهاده ها، آبیاری، آبرسانی،دام،طیور و دامپزشکی در ارومیه از اختصاص خط اعتباری ۶ هزار میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: تزریق این میزان تسهیلات خط اعتباری به بخش مکانیزاسیون در تاریخ بخش کشاورزی تاکنون بی سابقه بوده است و هیچ گونه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در این زمینه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد:از ابتدای سالجاری تاکنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون توسط کشاورزان جذب شده است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اظهار داشت: برآوردها نشان می دهد که در هشت ماه گذشته ۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه ماشین ها و صنایع کشاورزی انجام شده و در این زمینه ما در حدود ۹۰ درصد تکیه بر تولید صنایع داخلی داریم و تحریم ها تاثیری در این زمینه نداشته است.

عباسی یکی از محورهای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی را مکانیزاسیون دانست و گفت: درحال حاضر ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور ۱.۷ اسب بخار است که در پایان برنامه ششم توسعه باید به ۲.۱ اسب بخار ارتقا یابد.

وی نمایشگاه ها را محل تلاقی نیازها و خواست های کشاورزان و تولید کنندگان عنوان کرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید