Iranian Agriculture News Agency

معاون تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان اردبیل:

چغندرقند به صورت تضمینی خریداری می‌شود

معاون تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان اردبیل، از توسعه کشت چغندرقند در این استان خبر داد.

چغندرقند به صورت تضمینی خریداری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، احمد شهریاردر بازدید از عملیات برداشت چغندرقند و همچنین  کارخانه چغندرقند مغان افزود: شرایط آب وهوایی استان اردبیل در دو دشت حاصلخیز اردبیل و مغان به گونه‌ای است که امکان کشت بسیاری از محصولات مهم و استراتژیک منجمله چغندرقند را به راحتی امکان‌پذیر کرده و همه ساله دردشت اردبیل به صورت کشت بهاره و در دشت مغان به صورت پائیزه این زراعت ارزشمند و مهم کشت می‌شود.

شهریار اظهار کرد:  در سال زراعی 97-96 کشت چغندرقند به صورت بهاره و پائیزه صورت گرفت. سطح زیر کشت چغندرقند به صورت بهاره در سطح 1000 هکتار و همچنین سطح زیر کشت چغندرقند به صورت پائیزه نیز در سطح 1000 هکتارصورت گرفت که در مجموع سطح زیر کشت چغندرقند در سال زراعی جاری 2000 هکتار را شامل می‌شود. 

به گفته شهریار، پیش‌بینی می‌شود کارخانه چغندرقند بتواند عملیات استحصال این محصول را در سطح 100 هزار تن انجام دهد. خرید چغندرقند به صورت تضمینی توسط کارخانه صورت می‌گیرد و به همین دلیل هم چغندرکاران در فروش محصول خود با هیچ مشکلی روبرو نیستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان اردبیل افزود: در راستای اصلاح الگوی کشت و ایجاد اشتغال و کارآفرینی بیشتر در بخش کشاورزی توسعه کشت چغندرقند جزو برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی است. 

به گفته وی، برنامه ریزی شده تا در سال زراعی جدید سطح زیر کشت این محصول به 2500 هکتار افزایش یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید