Iranian Agriculture News Agency

/ همکاری سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی با جایکای ژاپن/

دفتر زنان روستایی طرح تولید سوخت‌های پاک را اجرا می‌کند

جلسه مشترک بین سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و جایکای ژاپن با حضور دکتر ولی نسب مدیرکل دفتر ارتباطات علمی و همکاری های بین المللی و آقای کوبایاشی مدیریت ارشد جایکا و هیات همراه شنبه 19 آبان سال جاری در محل دفتر ارتباطات علمی و همکاری های بین المللی سازمان برگزار شد. هدف از برگزاری این نشست بررسی همکاری های بین المللی در حوزه آموزش بین الملل برای کشور ثالث در راستای تحکیم و توسعه همکاری های جنوب-جنوب اعلام شد.

دفتر زنان روستایی طرح تولید سوخت‌های پاک را اجرا می‌کند

به گزارش ایانا، دکتر ولی نسب مدیرکل دفتر ارتباطات علمی و همکاری های بین المللی با اشاره به  توانمندی های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، گزارشی پیرامون توسعه آموزش های بین المللی (به ویژه برای کشور افغانستان) و نتایج ارزشمند آن برای کشور ایران ارائه داد. وی  ضمن ارائه آمارهایی از آموزش بین الملل با محوریت کشور ثالث برای مدیران، محققان و کشاورزان افغانستان، اعلام کرد که تاکنون حدود 200 نفر از فراگیران افغان در قالب همکاری های جنوب-جنوب آموزش دیده اند.

دکتر امیرحسینی رئیس گروه کنوانسیون ها و سازمان های تخصصی بین المللی به ارائه طرحی با عنوان "برنامه آموزش برای کشور ثالث به منظور ظرفیت سازی در راستای توسعه پایدار کشاورزی برای کشورهای منطقه آسیای غربی، آسیای مرکزی و شمال آفریقا (CWANA Region)" پرداخت.

او با اشاره به این مطلب که این طرح به منظور توسعه همکاری های بین المللی تدوین شده است، اجرای  آن را در راستای تعمیق روابط در تعامل دانش محور بین کشورهای درحال توسعه به ویژه در قالب همکاری های جنوب-جنوب موثر دانست. امیر حسینی با اعلام این مطلب که توسعه آموزش برای کشور ثالث هم اکنون 26 کشور منطقه CWANA را تحت پوشش قرار داده است خاطر نشان ساخت توسعه این همکاری ها می تواند با توسعه دامنه همکاری های بین المللی سازمان، وزارتخانه و کشور ، موجب شکل گیری شبکه دانش بنیان کشاورزی با هدف تقویت تعاملات دانش محور بین کشورهای درحال توسعه باشد.

آقای کوبایاشی مدیر ارشد دفتر همکاری های بین المللی جایکا ، با تشکر و قدردانی از برگزاری جلسه پیرامون توسعه همکاری بین سازمان و جایکا، تاکید داشت که توسعه همکاری بین المللی برای آموزش کشور ثالث در جهت تعمیق همکاری های جنوب-جنوب مورد نظر جایکا است.

او با اعلام آمادگی جایکا برای بررسی نظرات کارشناسی و بررسی جزئیات طرح پیشنهادی خاطر نشان ساخت موضوعات مطرح شده در این جلسه  باید از  طریق کانال های رسمی به دفتر جایکا ارسال شده تا زمینه بررسی آن به شکل عملیاتی محقق گردد.

در ادامه جلسه خانم ایمانی معاون دفتر زنان روستایی و عشایری، ضمن ارائه گزارشی از تاریخچه همکاری های بین المللی بین این دفتر با جایکا، بیان داشت که دفتر امور زنان روستایی، زمینه اعزام 2 گروه از کارشناسان زنان روستایی برای بازدید از اقدامات موفق در زمینه «مدیریت زنجیره عرضه سبز» را فراهم آورده است.

او در مورد فواید این طرح  یادآور شدکه اجرای این طرح، زمینه مناسبی را برای آموزش و ترویج این روش زیست محیطی در فرآیند عرضه محصولات کشاورزی و استفاده از تجارب کشورها در استقرار سایت ها و مخازن بیوهاضم یا هاضم های زیستی فراهم می آورد. معاون دفتر امور زنان روستایی و عشایری هم چنین از ارسال طرح تولید سوخت های پاک به جایکا خبر داد و ابراز امیدواری کرد با انجام اصلاحات مورد نظر جایکا، این طرح در سال 2019 مورد تصویب قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید