Iranian Agriculture News Agency

اسحاق جهانگیری:

اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار برای مهار ریزگردها

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: امسال ۱۰۰ میلیون دلار برای مهار ریزگردهای خوزستان اختصاص داده شده تا هرچه سریعتر شاهد حل این معضل باشیم.

اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار برای مهار ریزگردها

به گزارش ایانا به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری در مراسم بهره برداری از فاز اول طرح احیای۵۵۰ هزار هکتار اراضی خوزستان با تاکید بر اینکه یکی از دغدغههایی که مردم خوزستان را طی دو سال اخیر اذیت کرد و خصوصا اتفاق ناگواری که در سال ۹۵ رخ داد (قطعی برق، آب، رطوبت و ریزگرد همزمان) پدیده ریزگردها است، بیان کرد: برای حل این معضل در خوزستان، جلسات بسیاری تشکیل و پیگیری های خوبی انجام شد؛ در جلسه‌ای که در شهر ماهشهر تا بامداد به طول انجامید خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اعلام کردم که یک بار دیگر باید لباس جهاد سازندگی به تن کرده و معضل ریزگردها را حل کنید.

معاون اول رئیس جمهور افزود: اجرای چند هزار هکتار بوته کاری، هفت هزار هکتار مرطوب کاری و همچنین مالچ پاشی و دیگر اقدامات انجام شده همه نشان از همت عالی برای رفع معضل ریزگردهای خوزستان است.

جهانگیری با اشاره به اینکه سال گذشته دولت منابع خاصی را به خوزستان اختصاص و برای حل معضل ریزگردها هزینه کرده است، بیان کرد: امسال ۱۰۰ میلیون دلار برای ریزگردهای خوزستان اختصاص داده شده تا هرچه سریعتر شاهد حل این معضل باشیم.

وی با اشاره به اینکه دولت خودش را مدیون خوزستان می‌داند، عنوان کرد: امروز کلنگ ۱۲ پست مدرن جی. آی. اس را برای خوزستان به زمین می‌زنند که ماشین آلات آن نیز عموما به کشور وارد و با اجرایی شدن این پست‌ها دیگر اتفاق قطعی برق گسترده در این استان را شاهد نخواهیم بود.

معاون اول رئیس جمهور دربخش دیگری از صحبت‌هایش با تأکید بر اینکه باید از قطره قطره آب در بخش شرب، کشاورزی و صنعت صیانت و به خوبی مصرف کنیم، یادآور شد: فاز دوم طرح نیز با توافق بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی اجرایی می‌شود؛ اگر از یک و نیم میلیارد دلار اعتباری باقی مانده باشد به فاز دوم اختصاص و اگر نه هم برای تأمین مالی آن اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

جهانگری خبر داد: از صندوق توسعه ملی، هشت میلیارد دلار برای پروژه‌های آبی و خاکی در غرب و جنوب غرب کشور اخذ کردیم؛ مردم این مناطق از مواهب این اعتبار بهره‌مند و تأثیرات بسیار خوبی بر اراضی استان‌های ذینفع دارد. در مجموع ۱۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفته تا طرح‌های بزرگی را در حوزه آب و خاک کشور اجرا کنند که اختصاص این حجم از منابع در تاریخ ایران بی سابقه است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید