Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی مطرح کرد:

کشت فرا سرزمینی کمک‌حال اقتصاد کشور است

چشم سرمایه‌گذاران به خاک کشاورزی روسیه

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشورهای مختلف توسط سرمایه‌گذاران ایرانی تحت کشت فرا سرزمینی قرارگرفته و در حال تلاش هستند تا این میزان را به ۳ میلیون هکتار برسانند.

کشت فرا سرزمینی کمک‌حال اقتصاد کشور است

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، شمس الله شریعت نژاد، در خصوص اهمیت کشت‌های فرا سرزمینی با توجه به کاهش میزان بارندگی‌ها، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشورهای مختلف توسط سرمایه‌گذاران ایرانی تحت کشت فرا سرزمینی قرارگرفته و در حال تلاش هستند تا این میزان را به ۳ میلیون هکتار برسانند.

رسیدن به سه میلیون هکتار کشت فرا سرزمینی دور از دسترس نیست

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه رسیدن به میزان سه میلیون هکتار کشت فرا سرزمینی دور از دسترس نیست و رسیدن به آن نیازمند اهتمام ویژه است، گفت: کشت فرا سرزمینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌توان تمامی محصولات کشاورزی را که در داخل به آن نیازمندیم اما اقلیم آب و هوایی کشور ما مناسب کشت آن نیست را در کشورهای دیگر که شرایط آب و هوایی مناسب دارند کشت کرد.

کشت فرا سرزمینی کمک‌حال اقتصاد کشور است

نماینده مردم رامسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشت فرا سرزمینی در ابعاد اقتصادی به کشور کمک می‌کند، ادامه داد: سرمایه‌گذاران در بخش کشت فرا سرزمینی به‌منظور کشت محصولات از آب، خاک و تجهیزات کشور میزبان استفاده می‌کنند و با توجه به افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی از سود بیشتری بهره‌مند می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه بیشتر در چه کشورهایی سرمایه‌گذاران ایرانی اقدام به کشت فرا سرزمینی کرده‌اند، اظهار داشت: عمدتاً سرمایه‌گذاران در مناطق گرم و مرطوب آمریکای جنوبی که میزان بارندگی بسیار بالایی دارند فعالیت می‌کنند، در حال حاضر نیز کشور روسیه دارای اراضی زیاد اما کشاورزان کمی است، می‌توان در این کشور نیز اقدام به کشت فرا سرزمینی کرد.

تلاش مسئولان برای افزایش کشت فرا سرزمینی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: در کشورهایی که ارتباطات خوبی با آن‌ها داریم مسئولان در حال رایزنی هستند تا میزان سطح زیر کشت فرا سرزمینی توسط کشاورزان و سرمایه گداران را افزایش دهیم

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید