Iranian Agriculture News Agency

تحقیقات آمریکا از کوچ کهنه‌سربازان به مناطق روستایی می‌گوید:

کشاوزی٬ شغل دوم کهنه‌سربازان

آرامش٬ صلح و خدمت به مردم از دلایل علاقه کهنه سربازان به کشاورزی است

ایانا: تحقیقات نشان می دهد که کهنه‌سربازان ارتش آمریکا بعد از پایان رساندن دوران خدمت علاقه دارند به مناطق روستایی نقل مکان کنند و در آنجا به کشاورزی مشغول شوند. بر اساس اطلاعات وزارت دفاع آمریکا٬ با اینکه جمعیت کل روستاها ۱۷درصد جمعیت آمریکا است اما ۴۴درصد آن را سربازان ارتش تشکیل می‌دهند.

کشاوزی٬ شغل دوم کهنه‌سربازان

به گزارش Agweek ٬ سازمان کهنه‌سربازان می‌گوید نزدیک به 24درصد کهنه‌سربازان آمریکا بعد از اتمام خدمت در ارتش در مناطق روستایی زندگی می‌کنند. بسیاری از آنها به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی تبدیل می‌شوند. شاید به همین دلیل است که ائتلاف کشاورزان و کهنه‌سربازان یکی از پیشرفته‌ترین سازمان‌هایی است که به کهنه‌سربازان خدمت می‌کند.

کشاورزی یعنی تحقیق٬ تحقیق و تحقیق. همانند ارتش که باید به اندازه کافی اطلاعات جمع کند تا تصمیم بگیرد.  

حالا سوال اینجاست که آیا در نقل انتقال کهنه‌سربازان به مناطق روستایی هیچ مزیتی وجود دارد یا نه؟ سلامت جسمی و روحی کهنه‌سربازان بعد از پایان خدمت در ارتش در مقایسه با کهنه‌سرابازانی که در مناطق شهری زندگی می‌کنند چگونه است؟

جواب این سوال‌ها به سربازان و خدمت‌گزاران کمک می‌کند تا درکی از آینده خود بعد از پایان خدمت داشته باشند و به برنامه‌ریزی آنها برای زندگی کمک خواهد کرد. سارا بیهلر به همراه سه نویسنده دیگر در آخرین شماره مجله «سلامت ذهنی روستایی» به طور مفصل به این موضوع پرداخته است.

این تحقیق که در آن ۱۲۴ کهنه سرباز شرکت کرده‌اند نشان می‌دهد کهنه سربازانی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند به مشکلات روحی کمتری از جمله افسردگی دچار می‌شوند. در مقابل٬ شهروندانی که در مناطق شهری زندگی می‌کنند خدمات بهتری نسبت  مناطق روستایی دریافت می‌کنند.

کهنه سربازان روستایی تاکید می‌کنند آرامشی که در مناطق روستایی وجود دارد یکی از عوامل تاثیرگذار در بهبودی آن‌ها از ترومایی است که در زمان خدمت تجربه کرده‌اند.  

چرا بسیاری از سربازان بعد از پایان خدمت به دنبال کشاورزی می‌روند؟ یک تحقیق منتشر نشده از کهنه سربازان روستایی در سال 2015 نشان می‌دهد پیشرفت‌هایی در سلامت ذهنی و جسمی٬ برنامه خواب٬ جذب مواد مغذی٬ ورزش و کاهش درد٬‌ استرس٬ افسردگی٬ مصرف دارو و مواد مخدر در سربازان بازنشته‌ای که به شغل کشاورزی مشغولند دیده شده است.

مزیت اشتغال به کشاورزی برای کهنه‌سربازان

خدمت به ارتش و کشاورزی چندین نقطه مشترک دارند. در هر دو محافظت از شهروندان و برآورد نیازهای اساسی برای زندگی انسان اصلی بسیار مهم است.

محافظت از شهروندان و دیگر ساکنان کره زمین در دنیا برای نجات انسان امری حیاتی است. آبراهام مزلو٬ روان‌شناس آمریکایی٬ در سال 1943 می‌گوید داشتن زندگی مطلوب یکی از انگیزه‌های اولیه انسان برای زندگی است که به آن خودشکوفایی می‌گویند. ایمنی و محافظت در برابر تهدیدها شرط لازم رسیدن به خودشکوفایی است.

مزلو اشاره می‌کند مواد غذایی٬ پوشاک و سرپناه از نیازهای اولیه انسان برای ادامه زندگی روی کره زمین است. بدون این‌ها نسل‌های بعدی پایدار نخواهند ماند.

فصل مشترک خدمت در ارتش و تولید محصولات کشاورزی در خدمت به جامعه است که احساس مفید بودن را به همراه دارد. این موضوع به خوبی اثبات شده که رضایت از زندگی بیشتر به احساس مفید بودن و مورد نیاز بودن است تا عواملی دیگر مانند ثروت٬ قدرت و اعتبار اجتماعی.

کشاورزان اغلب تا زمانی که سلامتشان اجازه می‌دهد به فعالیت‌های مفیدی که کشاورزی را حفظ می‌کند ادامه می‌دهند. انگیزه آنها برای مفید بودن باعث می‌شود تا اغلب آنها بیش از ظرفیتشان از خود کار بکشند.

به گفته بسیاری از کهنه سربازان٬ زندگی در مناطق روستایی نسبت به حباب پر سر و صدای زندگی شهری احساس امنیت بیشتری می‌دهد. احساس امنیت از تهدیدات احتمالی گرفته تا سلامت فردی و صلح را می‌توان با کار کردن در زمین زراعی و یا انجام فعالیت‌هایی در فضای باز مانند ماهیگیری پیدا کرد.

زندگی در مناطق روستایی اغلب علائم کمتری برای ایجاد اختلال استرسی پس از حادثه مانند صداهای بلند غیرمنتظره و فشار جمعیت به همراه دارد. حریم خصوصی همچنین یکی از امتیازهایی است که می‌توان به راحتی در مناطق روستایی به آن دست یافت.

درجه فداکاری یک کشاورز٬ که بیش از توان خود مایه می‌گذارد ٬ در دیگر رشته‌ها مانند بهداشت٬ آموزش و البته خدمت به ارتش هم امری حیاتی است. بسیاری از سربازان جان خود را در این راه از دست می‌دهند.

کشاورزان و کهنه سربازان احترام بسیاری برای یکدیگر قائل‌اند. آنها اغلب اولین افرادی هستند که در فعالیت‌های داوطلبانه شرکت می‌کنند. هر دو عاشق خدمت به کشور خود هستند. بسیار مهم است که قدردان فداکاری‌های افرادی باشیم که از ما محافت می‌کنند و غذا و پوشاک مورد نیاز ما را تامین می‌کنند. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید