Iranian Agriculture News Agency

دولت پرداخت کرد:

140 میلیارد تومان برای جبران خسارت کشاورزی کرمانشاه

در بخش کشاورزی و دامی تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و حدود ۴۰ میلیارد تومان بلاعوض پرداخت شده است.

140 میلیارد تومان برای جبران خسارت کشاورزی کرمانشاه

در سالروز زلزله سنگین و تلخ کرمانشاه، جلسه امروز هیئت وزیران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس جمهوری و با حضور استاندار کرمانشاه، رییس بنیاد مسکن، رییس جمعیت هلال احمر و مدیرعامل صندوق توسعه ملی تشکیل شد و احداث و تعمیر واحدهای مسکونی تخریب شده، بازسازی واحدهای اقتصادی شامل واحدهای کشاورزی و دامی و صنایع، بازسازی فضاهای آموزشی، اماکن مذهبی، فضاهای بهداشتی و درمانی و همچنین نحوه تخصیص اعتبارات مصوب و هزینه کرد آن، اعطا و امهال تسهیلات بانکی و بخشودگی بدهی مالیاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، براساس گزارش دستگاه های مسئول، به منظور اسکان موقت زلزله زدگان مجموعاً ۱۸۸۰۰ کانکس توزیع شد که ۱۳۷۴۲ کانکس با استفاده از اعتبارات دولتی و ۵۰۵۸ کانکس از طریق کمک های مردمی تحویل مردم آسیب دیده گردیده است.

تا پایان امروز، در مجموع ۷۱۳۷۵ واحد مسکونی شهری و روستایی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بازسازی (احداث و تعمیر) گردیده که از این تعداد ۵۳۸۰۲ واحد تعمیری و ۱۷۵۷۳ واحد احداثی به بهره برداری رسیده است.

طبق برآورد صورت گرفته، در بخش کشاورزی و دامی تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و حدود ۴۰ میلیارد تومان بلاعوض پرداخت و همچنین ۴۰۰۰ تن علوفه در بین دامداران و کشاورزان بصورت رایگان و چادر، کانکس، علوفه و اقلام مصرفی نیز بین عشایر توزیع گردیده است.

همچنین تا امروز تعداد ۸۷۵۰ واحد احداثی و تعمیری دامی و کشاورزی و ۱۵۷ مزرعه پرورش ماهی بطور کامل بازسازی و تحویل شده و مابقی نیز در دست اقدام می باشد.

اختصاص مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح های توجیهی جهت معرفی به بانک ها و بازسازی کامل و تحویل تعداد ۴۷۰۸ واحد صنفی و صنعتی بازسازی اتمام مابقی تا خردادماه سال آینده، بازسازی فضاهای آموزشی و بهداشتی و درمانی و اماکن مذهبی آسیب دیده در زلزله کرمانشاه، از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص است.

در مجموع در یک سال اخیر بیش از ۸۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، ۱۵۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض، ۶۹۵ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و ۱۶ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای اختصاص یافته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید