Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام خبر داد:

افزایش 60 درصدی عرضه کودشیمیایی بین کشاورزان

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام گفت: با عاملان متخلف در امر توزیع کودهای شیمیایی برخورد جدی می‌شود.

افزایش 60  درصدی عرضه کودشیمیایی بین کشاورزان

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، آیت جمالی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۳۲ هزار تن انواع کودشیمیایی در سطح استان ایلام جذب، تامین و بین کشاورزان توزیع شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون،۲۰ هزار تن انواع کودشیمیایی تخصیص داده شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته۶۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام بیان کرد: در مدت زمان کوتاهی و به دلیل عدم تولید کود مورد نیاز از طریق پتروشیمی‌ها و اعتصاب کامیونداران؛ در تأمین و توزیع کودهای شیمایی اختلال ایجاد شد که با تدابیر اندیشیده شده، خوشبختانه این موضوع مهم نیز حل و فصل شد.

آیت جمالی با اشاره به اینکه از طریق این شرکت بر امر توزیع کودهای شیمایی از طریق عاملان توزیع در سطح استان با دقت، ظرافت و حساسیت کامل نظارت و بازرسی می‌شود، یادآورشد: با هر نوع تخلف، کم فروشی، گرانفروشی و فروش غیرقانونی و خارج از چرخه و سیکل تعریف شده؛ به شدت و بدون اغماض از طریق مجاری قانونی برخورد خواهد شد.

اوبا بیان اینکه تمام کودهای شیمایی پس از آزمایشات مختلف، راستی آزمایی و کسب تاییدهای لازم، در اختیار کشاورزان قرار می گیرند، تصریح کرد: این اطمینان را به کشاورزان می‌دهیم که کودهایی که از طریق کارگزاران تحت پوشش این شرکت توزیع می‌شوند؛ از سلامت کامل برخوردار هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید