Iranian Agriculture News Agency

راه حل محققان برای مبارزه با کمبود مواد مغذی:

تولید مواد غذایی در سنگ

با استفاده از روش زمین‌شناسی کشاورزی و مواد پلاستیکی قابل بازیافت می‌توان مواد مغذی را در فضاهای…

ایانا: محققان دانشگاهی ادعا می‌کنند که سنگ‌ها شرایط مناسب زندگی برای رشد و پرورش گیاهان را فراهم می‌کنند. اما صاحبان ثبت اختراع زمین‌شناسی کشاورزی می‌گویند شواهد بسیاری وجود دارد که خلاف این موضوع را اثبات می‌کند.

تولید مواد غذایی در سنگ

به گزارش واشنگتن تاپ نیوز٬ بر اساس کتاب تازه منتشر شده «رشد گیاهان در سنگ رودخانه‌‌ها» نوشته ریچارد کمپبل٬ سنگ‌ها هیچ‌وقت بی‌جان نبوده‌اند. زمین‌شناسی کشاورزی یا GeoAg٬ تحقیق یا بکارگیری از مواد مغذی استخراح شده از پتانسیل‌های زمین برای تولید گیاهان است که به آن باغبانی در سنگ‌ریزه هم گفته می‌شود. در این روش گیاهان بدون استفاده از خاک و آفت‌کش‌ها درون سنگ پرورش می‌یابند. بعضی‌ها معتقدند GeoAg راهی برای حل مشکلات کمبود مواد غذایی٬ دسترسی به آن و سوءتغذیه به شمار می‌رود.

نیمی از جمعیت شهر آتلانتا در ایالت جورجیا در منطقه فولتون کانتی سکونت دارند. این منطقه در جولای گذشته استفاده از این روش را به صورت آزمایشی آغاز کرد تا بتواند راه‌حلی برای کمبود مواد غذایی در بیشترین مناطق مورد نیاز پیدا کند.

آموزش GeoAg و کارگاه‌های آموزش پایداری در شش نقطه از این منطقه شامل ۲ کتابخانه٬ ۳ مرکز نگهداری و یک مرکز توانبخشی برگزار شده است. بیش از 250 نفر از ساکنان آتلانتا تا به امروز در این برنامه آموزشی شرکت کرده و از آن در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنند. ریچارد کمپبل و آرون شورت٬ پایداری به شیوه مدرن امروزی را به شرکت‌کنندگان آموزش می‌دهند تا با استفاده از سنگ‌ریزه‌ها بتوانند مواد غذایی را داخل اتاق خود پرورش دهند. برگزاری این کلاس‌ها ثمربخش و متداوم بوده است. افرادی که قبلا روزانه دسترسی کمتری به مواد مغذی در خانه داشتند حالا به گونه‌های مختلف سبزیجات دسترسی دائمی دارند.

کمپبل این بعد از کشاورزی میکرو GeoAg به منظور استخراج مواد مغذی از سنگ بوسیله مصرف‌کننده را ثبت اختراع خود می‌داند که در آن می‌توان بارها و بارها در هر زمان از سال این مواد مغذی را در فضاهای کوچک تولید کرد. او روش‌های بکارگیری از مواد پلاستیکی قابل بازیافت مانند بطری شیر یا سودا و دیگر ظروف پلاستیکی و تبدیل آن به مزارع کوچک در فضای بسته در خانه را آموزش می‌دهد.

کمپبل نشان می‌دهد که چگونه مواد کاملا طبیعی سنگ‌٬ شن٬ بذر و نور 75 واتی برای پرورش لوبیا و نخودفرنگی به همراه جعفری٬ گشنیز٬ ریحان و مواد غذایی مقوی از جمله بروکلی در ماه‌های پاییز و زمستان کافی است. کمپبل از سال 2013عکس‌های بسیاری را در فضای مجازی با حساب کاربری @ToSoilLess یا TSL که نام کمپانی خودش هم هست منتشر کرده تا تحقیقات درباره زمین‌شناسی کشاورزی را با هدف کاهش استفاده از خاک توسعه دهد.

در آگوست سال گذشته٬ وزارت امور خارجه آمریکا از کمپانی کمپبل دعوت کرد تا گیاهان  GeoAg و کتابش را در کنفرانس جنبش رهبران جوان آفریقا یا YALI به نمایش بگذارد. در این کنفرانس٬ یولا بالدهلتبرگ٬‌ مدیر عامل شرکت TSL با بیش از ۲۰۰ نماینده YALI  از سراسر آفریقا دیدار کرد. بعد از گذشت سه ماه٬ مدایران GeoAg در یازده کشور آفریقایی داوطلب شده تا زمین‌شناسی کشاورزی را در کشور خود راه‌اندازی کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید