Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران:

افزایش 458 درصدی قیمت قوطی‌های کنسرو

ایانا- اقتصاد: در حال حاضر با کمبود ورق روبه‌رو هستیم و همین مساله سبب شده قیمت قوطی در سال جاری به 1900تومان برسد، در حالی که در سال گذشته 340تومان بود، البته در حال حاضر قوطی با قیمت 1900تومان نیز موجود نیست.

افزایش 458 درصدی قیمت قوطی‌های کنسرو

رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران، از دلایل عمده افزایش قیمت کنسروها، قوطی‌های بسته بندی محصولات می‌داند و می‌گوید: متاسفانه تولید این ورق‌ها در کشور تنها در شرکت فولاد مبارکه صورت می‌گیرد و میزان تولید پاسخگوی نیاز کشور نیست.

احمد آزادمرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا با بیان اینکه در حدود 12 درصد از ورق‌های ساخت قوطی مورد نیاز در کشور تولید می‌شود، ادامه می‌دهد: مشکل کمبود قوطی از دیگر مشکلات موجود در صنعت کشور است.

او با بیان اینکه واردات قوطی با توجه به حجیم بودن آن مقرون به صرفه نیست، توضیح می‌دهد: در صورت واردات باید ورق‌های تین‌پلیت برای ساخت قوطی در کارخانه‌های داخلی وارد شوند.

آزادمرد می‌گوید: در حال حاضر با کمبود ورق روبه‌رو هستیم و همین مساله سبب شده قیمت قوطی در سال جاری به 1900تومان برسد، در حالی که در سال گذشته 340تومان بود، البته در حال حاضر قوطی با قیمت 1900تومان نیز موجود نیست. 

رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران در حالی از رشد 458 درصدی حکایت می‌کند که فعالان این بخش از نبود قوطی مورد نیاز و کمبود آن حکایت می‌کنند و از بروز مشکل در تولید به دلیل عدم تامین قوطی‌های کنسرو می‌گویند. 

او با بیان اینکه در حدود 3 ماه گذشته کمیته همکاری بین سازمان توسعه تجارت و سندیکای صنایع کنسرو ایران تشکیل شد، یادآوری می‌کند: متاسفانه تاکنون یک جلسه در خصوص رفع این مشکل تشکیل شده و از جلسات بعدی خبری نیست.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران راهکار حل این موضوع را در اختیار گذاشتن  ورق‌های تین‌پلیت برای توزیع توسط سندیکا عنوان می‌کند و توضیح می‌دهد: در حال حاضر این ورق‌ها در بورس عرضه می‌شود و افراد باید آن را از بازار آزاد خریداری کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید