Iranian Agriculture News Agency

ایجاد حلقه‌ زنجیره تولید عامل افزایش ارزش افزوده کشاورزی

حذف واسطه‌گری در کشاورزی با ایجاد مدیریت زنجیره تولید

چند سالی هست که وزارت جهادکشاورزی درراستای توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی پایدار، مبادرت به ایجاد حلقه‌های زنجیره تولید از طریق صاحبان این بخش و تشکل‌های مردمی کرده است.

ایجاد حلقه‌ زنجیره تولید عامل افزایش ارزش افزوده کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، دلالی، واسطه‌گری و دیگر معضلات بخش کشاورزی در حوزه عرضه و تقاضا باعث شده تا محصولات این بخش با نوسان‌های قیمتی مواجه شده به طوری تولیدکننده بخش کشاورزی  و مصرف کننده با خسارت  روبه‌رو شده‌اند، به همین خاطر هست که حالا بخش کشاورزی دنبال زنجیره  تولید و حذف واسطه‌هاست.

این موضوع از دید منتقدان مورد تحسین قرار گرفته است. بر همین اساس آنها معتقد هستند که این امر به توسعه کشاورزی و افزایش ارزش افزوده تولید منجر خواهد شد.

به همین دلیل است وزیر جهادکشاورزی تحقق زنجیره تولید و خدمات قبل، حین و بعد از تولید را برای توسعه کشاورزی ضروری توصیف کرده است.

محمود حجتی گفته است: با تحقق زنجیره تولید فعالان و شهرهای تولیدکننده محصولات کشاورزی بیشتر از منافع اقتصادی این بخش بهره‌مند می‌شوند.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی گیلان نیز بر این موضوع تأکید کرده است.

منوچهر پارسافر با بیان اینکه متاسفانه سود تولید مرکبات به جای اینکه به دست کشاورز برسد، به جیب واسطه‌ها می‌رود، به ایسنا گفته است: تشکیل تشکل‌ها راهکار کاهش واسطه‌گری در فروش مرکبات است.

پارسافر گفته است: تشکیل تشکل‌ها راهکار کاهش واسطه‌گری در فروش مرکبات است و برنامه داریم با راه‌اندازی و تقویت تعاونی‌ها و همچینین حمایت از ایجاد تشکل‌های مناسب ارزش‌افزوده تولید مرکبات را به مرکبات داران برگردانیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید