Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی:

مصرف سم در ایران 40 درصد کمتر از میانگین جهانی است

ایانا-کشاورزی: میانگین مصرف جهانی سم یک کیلو گرم در هکتار براورد شده، در حالی که این میزان در ایران بین ٥٦٠تا٧٠٠ گرم در هکتار است .

 

مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی، با بیان اینکه ٤.٢ میلیون نفر کشاورز در ایران وجود دارند که ١٥درصد از تولید ملی در بخش کشاورزی را انجام می دهند، گفت: ٢٥ درصد از تولید ملی کشور در بخش غیرنفتی را نیز محصولات کشاورزی تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایانا، سعید سعادت در همایش مشترک توسعه همکاری‌های کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی و کشاورزی میان ایران و اتحادیه اروپا، با بیان اینکه تولیدات کشاورزی در داخل ایران ٨٥ درصد نیاز غذایی کشور را تامین می‌کند، گفت: مصرف کود در ایران کمتر از میانگین جهانی ان است و همچنین میزان مصرف سم  در کشور نیز ٤٠ درصد کمتر از میانگین جهانی است.

او ادامه داد: میانگین مصرف جهانی سم یک کیلو گرم در هکتار براورد شده، در حالی که این میزان در ایران بین ٥٦٠تا٧٠٠ گرم در هکتار است .

مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذا با بیان اینکه امسال تولید محصولات گواهی شده اغاز شده است، گفت: این مهم در سال اینده  در کل کشور اجرائی می‌شود.

سعادت ادامه داد: محصول گواهی شده محصولی است که میزان باقیمانده سموم در آن ناچیز باشد و میزان آلاینده‌ها و نیترات پایین‌تر از حد مجاز باشد.

او با تاکید بر اینکه برای تولید محصولات ارگانیک و گواهی شده پایگاه اطلاعات جامع تولید محصولات در وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده است، افزود: وظیفه تولیدکنندگان نیز ثبت نام در این پایگاه و تشریح مراحل تولید است.

انتهای پیام