Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه اعلام کرد:

احتمال شروع کوچ زودهنگام عشایر به دلیل بارندگی‌ها

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: بر اساس تقویم کوچ عشایر کرمانشاه باید از ۳۰ آبان کوچ کنند اما بارندگی‌ها شرایط ماندن در ییلاق را سخت کرده و کوچ زودهنگام به مناطق قشلاقی ضروری است.

احتمال شروع کوچ زودهنگام عشایر به دلیل بارندگی‌ها

به گزارش ایانا، حسن احمدی با بیان این مطلب افزود: تقاضای صدور مجوز کوچ از ۱۵ آبان را کرده ایم اما تاکنون با آن موافقت نشده است.

او شرایط جوی در مناطق ییلاقی را برای عشایر غیرقابل تحمل دانست و گفت: عشایر استان در حال حاضر برای دریافت برگه خروج، آذوقه و علوفه به مناطق قشلاقی خود مراجعه می کنند اما هنوز مجوز انتقال دام صادر نشده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز گفت: کوچ عشایر تاریخ مشخصی دارد و بعد از تاریخ تعیین شده مانعی برای کوچ عشایر وجود ندارد.

خسرو شهبازی کوچ زودهنگام را موجب تخریب طبیعت به دلیل از بین رفتن گیاهان تازه روییده به وسیله سم دام‌ها می‌داند. با توجه به اینکه بارش‌ها در سطح استان ضعیف است و کوچ زودهنگام نیز سبب تخریب طبیعت میشود برنامه‌ای برای صدور مجوز کوچ زودهنگام در استان نداریم.

اما عشایر کرمانشاه خواستار اتخاذ تدابیری برای کوچ زودهنگام شدند و ماندن در ییلاق با این شرایط را منجر به وارد آمدن خسارت به خود و دام هایشان دانستند.

آنها می‌گویند که همه داروندارشان همین دام‌هایی است که با سیلی تلف شود و دیگر چیزی ندارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید