Iranian Agriculture News Agency

وزیر محیط زیست آلمان اعلام کرد:

آلمان استفاده از گلیفوسات را ممنوع خواهد کرد

ایانا: سونیا شولز٬ وزیر محیط زیست آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور قصد دارد شرایط جدیدی را برای صدور مجوز استفاد از آفت‌کش‌ها مشخص کند و به زودی تاریخی را برای ممنوعیت استفاده از علف‌کش‌های دارای گلیسوفات تعیین می‌کند.

آلمان استفاده از گلیفوسات را ممنوع خواهد کرد

به گزارش فوربز٬ مدتی است که سرطان‌زا بودن علف‌کش‌های حاوی گلیفوسات که بوسیله شرکت مونسانتو٬ زیرمجموعه شرکت بایر‌ای‌جی تولید می‌شوند در اروپا و آمریکا بحث‌برانگیز شده.

محافظه‌کاران و اعضای حزب سوسیال دموکرات٬ با هدف کاهش استفاده از محصولات حاوی گلیفوسات٬ در ماه فوریه توافق کردند تا میزان استفاده از این ماده را کاهش دهند اما هیچ زمان خاصی را برای آن مشخص نکردند.

شولز روز سه‌شنبه اعلام کرد که: «ما تاریخ مشخصی را برای اتمام استفاده از گلیفوسات مشخص کرده‌ایم. ممکن است علف‌کش‌های مضرتری نسبت به گلیفوسات وجود داشته باشند که آن‌ها هم به محیط زیست آسیب‌های بیشتری می‌رسانند». او همچنین اضافه کرد که وزارت محیط زیست خواستار اعمال سخت‌گیری‌های جدیدی شامل در نظر گفتن سازگاری با طبیعت برای روند دریافت مجوز علف‌کش‌ها شده است.

به گفته هلمات شرام٬ رییس کراپ‌ساینس شرکت بایر در آلمان٬ ممنوعیت استفاده از گلیفوسات منجر به شخم‌زنی بیشتر زمین می‌شود که به کشاورزان آلمانی در بازار رقابت آسیب می‌رساند. او می‌گوید: «متاسفانه٬ بحث بر سر گلیفوسات در آلمان بر اساس سلیقه‌های سیاسی شکل گرفته تا دیدگاه‌های علمی و دقیق. گلیفوسات یکی از محصولات ایمن٬ پربازده و اثبات شده‌ای است که برداشت محصولات کشاورزی را تضمین می‌کند».

کریستن اشمیت٬ وزیر پیشین کشاورزی آلمان سال گذشته در عملکردی غیرمنتظرانه از طرح کمسیسون اروپا برای صدور مجوز استفاده از گلیفوسات تا پنج سال آینده حمایت کرد.

با اینکه شولز اعلام کرد که می‌خواهد استفاده از گلیفوسات در مناطق حساس مانند نواحی نزدیک آب‌ها را محدود کند اما این طرح تا اواخر سال ۲۰۲۳ قابل اجرا نخواهد بود.    

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید