Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس

توسعه بیش از هزار هکتار سایبان در باغ های استان فارس

بازدید استاندار فارس از گلخانه رز شاخه بریده شهرستان سپیدان

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس از صدور بیش از هزار هکتار مجوز سایبان در این استان خبر داد.

توسعه بیش از هزار هکتار سایبان در باغ های استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، استاندار فارس به همراه رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس، به منظور بررسی مشکلات گلخانه‌داران، از گلخانه 8 هزار متر مربعی گل رز شاخه بریده واقع در هماشهر شهرستان سپیدان بازدید کردند، در این بازدید رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به این‌که پوشش سایبان به نوعی گلخانه محسوب شده و به‌دلیل کمبود آب، تبخیر و تعرق بالا این پوشش از الزامات استان فارس محسوب می‌شود، تصریح کرد: بیش از هزار هکتار مجوز سایبان در این استان صادر شده که به تدریج به بانک معرفی می‌شوند و امیدوارم در تمام باغ‌های استان از پوشش‌های سایبان استفاده شود.

محمدمهدی قاسمی با بیان این‌که تا ابتدای سال 1394، تنها 136 هکتار گلخانه در این استان فعالیت داشته، اظهار داشت: درحال حاضر 490 هکتار گلخانه وجود دارد و توسعه 7 هزار هکتاری گلخانه در برنامه ده ساله سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

او افزود: 350 هکتار گلخانه به بانک معرفی شده اند و در حال گرفتن تسهیلات و اجرا هستند و در قالب گلخانه تکی، روستای گلخانه‌ای، شهرک گلخانه بوده که با توسعه آن ها گام موثر و توسعه کم‌نظیری خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: سه روستای گلخانه‌ای همت‌آباد پاسارگاد، اسماعیل‌آباد مرودشت و مظفری کوار در قالب تعاونی و زنجیره عملیاتی در حال شکل‌گیری است.

وی با اشاره به این‌که پوشش سایبان به نوعی گلخانه محسوب شده و به‌دلیل کمبود آب، تبخیر و تعرق بالا این پوشش از الزامات استان فارس محسوب می‌شود، تصریح کرد: بیش از هزار هکتار مجوز سایبان در این استان صادر شده که به تدریج به بانک معرفی می‌شوند و امیدوارم در تمام باغ‌های استان از پوشش‌های سایبان استفاده شود.

قاسمی در ادامه با بیان این‌که عمده‌ترین دغدغه گلخانه‌داران، بازار و بازار رسانی است، اظهار داشت: با هماهنگی به عمل آمده با سازمان فضای سبز و میادین شهرداری، برنامه‌ریزی جهت احداث میدان عرضه گل در شیراز شده است، همچنین اتحادیه گلخانه‌داران در حال ایجاد استارت‌آپ به منظور بازاریابی، عرضه وصادرات گل‌های مختلف و محصولات مختلف گلخانه‌ای در جهت صادرات است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید