Iranian Agriculture News Agency

۱ میلیون هکتار جنگلکاری در کشور طی ۸ سال اخیر ایجاد شد

ایانا-کشاورزی: امسال برای ۲۴ هزار هکتار جنگلکاری برنامه ریزی کرده‌ایم که این اقدام بر اساس میزان بارندگی، دما و شرایط موجود انجام می‌شود.

۱ میلیون هکتار جنگلکاری در کشور طی ۸ سال اخیر ایجاد شد

بیش از یک میلیون هکتار جنگلکاری در کشور از سال ۸۹ به بعد بر اساس تصاویر ماهواره‌ای در جنگل‌های شمال و خارج از شمال انجام شده است.

به گزاش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر مهندسی و مطالعات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: امسال برای ۲۴ هزار هکتار جنگلکاری برنامه ریزی کرده‌ایم که این اقدام بر اساس میزان بارندگی، دما و شرایط موجود انجام می‌شود.

رضا بیانی اظهار داشت: تقریبا ۲ هزار هکتار از این جنگلکاری و عملیات بیولوژیک در جنگل‌های شمال صورت می‌گیرد.

او گفت: عملیات بیولوژیکی از آبان ماه آغاز و تا اسفند ماه ادامه خواهد یافت.

بیانی تصریح کرد: کاشت نوع گونه‌ها بر اساس شرایط و توان اکو سیستمی جنگل‌ها انجام می‌گیرد و ما برای احیای جنگل‌ها از گونه‌های سازگار و بومی استفاده می‌کنیم.

او ادامه داد: نزدیک به ۳۰۰ هزار هکتار از محدوده‌های جنگلکاری در سواحل خلیج فارس و دریای عمان شناسایی شده که در استان باید روی آن مطالعه شود.

مدیرکل دفتر مهندسی و مطالعات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در عین حال بر جنگلکاری در جنگل‌های شمال تاکید کرد و اذعان داشت: نزدیک به ۱۵۱ هزار هکتار حفره در جنگل‌های شمال وجود دارد که بخشی از آن حفره‌های مرتعی و طبیعی هستند و ما باید در این فضاها جنگلکاری کنیم.

او سطح جنگل‌های کشور با تاج پوشش بالای ۵ درصد را بیش از ۱۴ میلیون هکتار و جنگل های با احتساب درختچه زارها را ۱۷ میلیون هکتار عنوان کرد و گفت: ضریب حفاظت از عرصه‌های جنگلی باید افزایش یابد.

بیانی افزود: ضریب حفاظت از جنگل‌ها در اواخر برنامه ششم توسعه ۹۰ درصد هدفگذاری شده و این عدد در برنامه پنجم توسعه ۶۰ درصد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید