Iranian Agriculture News Agency

استاندار گیلان:

مطالبات چایکاران به ‌طور کامل پرداخت شده است

استاندار گیلان گفت: مطالبات کشاورزان چایکار استان‌های شمالی بابت بهای خرید برگ سبز چای، به‌ طور کامل پرداخت شده است.

مطالبات چایکاران به ‌طور کامل پرداخت شده است

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه چای شهرستان فومن در غرب استان گیلان در جمع خبرنگاران افزود: بابت خرید برگ سبز چای، دولت باید 126 میلیارد تومان به چایکاران پرداخت می‌کرد و در این میان سهم کارخانه‌داران نیز 93 میلیارد تومان بود که خوشبختانه به صورت کامل مطالبات چایکاران پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران در سال جاری نسبت به سال گذشته بهتر است، ادامه داد: وضعیت فروش کارخانه‌داران نیز نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.
استاندار گیلان یادآور شد: سال گذشته تا ماه بهمن و حتی اسفند، درگیر وصول مطالبات چایکاران بودیم ولی امسال دولت و کارخانه‌ داران به صورت کامل در اوایل آبان، با چایکاران تسویه حساب کرده اند.
سالاری ایجاد تحول در صنعت چای را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است در حوزه بسته ‌بندی و فرآوری چای اقداماتی انجام گیرد که همچون سال جاری در فروش چای تولیدی گیلان مشکلی نداشته باشیم.
استان های گیلان و مازندران بین 25 تا 28 هزار هکتار باغ چای دارند که 90 درصد این باغ ها در استان گیلان واقع است. 
برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه ، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود. 
قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال 97 با چهار درصد افزایش، برای برگ سبز درجه یک 27 هزار و 292 ریال و درجه دو، 15 هزار و 283 ریال تعیین شده بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید