Iranian Agriculture News Agency

طرح‌های آبخیزداری 10 هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد

ایانا_ اجتماعی|| مدیرکل دفتر آبخیزداری و تثبیت خاک سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور گفت که برای اجرای طرح‌های آبخیزداری 10 میلیون هکتار طبق قانون برنامه ششم توسعه به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

طرح‌های آبخیزداری 10 هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد

هوشنگ جزی در نخستین کارگاه آموزشی تحلیل عملکرد و هم‌افزایی فعالیت‌های آموزشی و مشارکتی در پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ویژه استان‌های منطقه 3 در کلارآباد شهرستان عباس آباد آفزود: براین اساس سالی 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور نیاز است درحالی که امسال از محل صندوق توسعه ملی حدود 700 میلیارد تومان اختصاص یافت.

او با اعلام این که امسال جهش بزرگی در حوزه آبخیزداری کشور رخ داد، گفت که اعتبارات تخصیصی از صندوق توسعه می تواند کمک کند تا سازمان جنگل ها به هویت خود دست یابد.

این مسئول رضایت‌مندی مردم را از اثربخشی طرح‌های آبخیزداری در کشور مهم دانست و خواستار کمک دیگر نهادها در این زمینه شد. در این کارگاه یک روزه معاونان فنی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، کارشناسان دفاتر سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، رئیسان ادارات آموزش و ترویج و نیز سرتسهیل گران از 11 استان کشور حضور داشتند.

تشریح اهداف، سیاست‌ها،‌ درس آموخته‌ها و تجارب به دست آمده در زمینه انجام فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و مشارکتی، تشریح سیاست‌ها، برنامه‌های بخش آبخیزداری در زمینه فعالیت‌های مشارکتی، برگزاری کارگاه و تشکیل گروه‌های کاری تدوین برنامه اقدام تسهیلگر، ارائه گزارش گروه‌های کاری، پرسش و پاسخ و جمع بندی از دیگر برنامه‌های این کارگاه بود. شهرکلارآباد از توابع شهرستان عباس آباد درغرب مازندران قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید