Iranian Agriculture News Agency

معصومه آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با «ایانا»

کمیسیون کشاورزی پیگیر افزایش قیمت لبنیات باشد

مجلس هنوز به افزایش قیمت لبنیات ورود نکرده است

معصومه آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سئوال خبرنگار سیاسی «ایانا» درباره دلایل افزایش قیمت لبنیات از سوی برخی کارخانجات گفت: افزایش قیمت ‌نهاده‌ها و خوراک دام از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت لبنیات است.

کمیسیون کشاورزی پیگیر افزایش قیمت لبنیات باشد

او افزایش هزینه دستگا‌ه‌های وارداتی ، تعمیرات، چاپ، بسته‌بندی را از دیگر دلایل افزایش قیمت لبنیات در هفته‌های اخیر ذکر کرد و افزود: مساله دیگری که مطرح می‌شود این است که کارخانجات مدعی هستند که شیر را به قیمت آزاد و نه دولتی خریداری می‌کنند برای همین هم قیمت لبنیات را افزایش داده‌اند.

آقاپور همچنین در پاسخ به سئوال دیگر« ایانا» مبنی براینکه آیا مجلس تا کنون به این موضوع ورود کرده است یا نه؛ توضیح داد:مجلس هنوز به موضوع افزایش قیمت لبنیات ورود نکرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه کمیسیون کشاورزی مجلس باید به این موضوع ورود کند، گفت: سازمان تعزیرات ، سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه‌های قضایی  نیز باید به این بخش نظارت بیشتری داشته باشند.

او در پایان صحبت‌هایش این توضیح را داد که برای حل مشکلات این بخش علاوه بر اصلاح قوانین گمرکی کشور، نحوه پرداخت یارانه‌ها به کالاهای اساسی نیز باید اصلاح شود چرا که  در شرایط فعلی یارانه به کشورهای همسایه داده می‌شود.همچنین ساختار تصمیم‌گیری کشور نیز اصلاح شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید