Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان:

توقیف 90 خودرو تخریب‌کننده منابع طبیعی زنجان

مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: امسال با تعامل، همکاری و تلاش یگان حفاظت این اداره، همچنین گزارش های مردمی، 90 خودروی در حال تخریب منابع طبیعی این استان توقیف شد.

توقیف 90 خودرو تخریب‌کننده منابع طبیعی زنجان

به گزارش ایانا، مراتع و آبخیزداری کشور خلیل آقاجانلو افزود: سال گذشته تعداد عملیات های این مجموعه در مبارزه و پیشگیری از تصرف زمین های ملی، 456 مورد بود.

آقاجانلو با اشاره به اهمیت این نوع عملیات در سطح استان، گفت: این عملیات ها مانع از تصرف حدود چهار هزار هکتار زمین های ملی شد. باید برای حفظ منابع طبیعی، همه جامعه همکاری و تلاش کنند تا این منابع ارزشمند را به خوبی حفظ کنیم. سال 96 هم در این راستا 83 دستگاه از ماشین آلات سنگین متعرضان به منابع طبیعی استان توقیف شد.

به گفته او، امسال با 562 مورد عملیات توسط یگان حفاظت منابع طبیعی در مجموع از تصرف عرصه ای به وسعت حدود 950 هکتار در استان پیشگیری شده است. از این تعداد عملیات در ماه گذشته نزدیک 60 عملیات پیشگیری انجام پذیرفت و از تصرف نزدیک 100هکتار از این زمین ها جلوگیری شد.بیش از 87 هکتار از زمین های ملی استان زنجان با نظارت یگان حفاظت این مجموعه، طی امسال رفع تصرف شد.

مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به برخورد قاطع قضایی با متعرضان به منابع طبیعی، تاکید کرد: امسال تاکنون مطابق قانون 9 نفر از متصرفان زمین های ملی بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شده اند. مردم می توانند برای پیشگیری از تصرف و تعدی به اموال عمومی، آتش سوزی مراتع، جنگل ها و هرگونه دست درازی به منابع طبیعی با شماره تلفن 1504 طی شبانه روز تماس بگیرند.

سال گذشته چهار نفر از متصرفان به واسطه مراجع قضایی بازداشت شدند و برای پیشگیری از تصرف زمین های ملی، آتش سوزی مراتع، جنگل ها و هرگونه تعدی به منابع طبیعی مردم با شماره 1504 طی شبانه روز تماس بگیرند. کل زمین های مرتعی، کشاورزی و زراعی استان زنجان 2 میلیون و 200 هزار هکتار است که از این میزان یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل ها است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید