Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیات راهبردی فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران:

کالاهای اساسی با سرعت از گمرک ترخیص می‌شوند

ایانا- اقتصاد: با توجه به این‌که روند سفارشات کالاهای دولتی متفاوت است، ترخیص‌شان نیز نسبت به سایر کالاها سریع‌تر انجام می‌شود. در ارتباط با ترخیص محموله‌های حاوی کالاهای اساسی نیز باید گفت این کالاها با توجه به ضرورتی که دارند خیلی سریع‌تر ترخیص می‌شوند. در حال حاضر سرعت ترخیص کالاهای اساسی بیشتر از سایر اقلام است.

کالاهای اساسی با سرعت از گمرک ترخیص می‌شوند

محموله‌های بسیاری در گمرکات رسوب کرده است و با وجود اینکه از تاریخ وارد شدن این اقلام به گمرک‌ها بیش از چندماه می‌گذرد، اما ترخیص این کالاها هنوز به طور کامل انجام نشده و سرعت خروجشان از گمرک بسیار پایین است. از فعالان اقتصادی شنیده می‌شود که در میان تمامی اقلام و محموله‌های وارداتی کالاهای اساسی به علت ضرورت و حساسیتی که دارند، خیلی سریع‌تر نسبت به سایر اقلام از گمرکات ترخیص می‌شوند.

جواد سمساریلر رئیس هیات راهبردی فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران در ارتباط با روند ترخیص کالاها از گمرکات به خبرنگار گروه اقتصادی ایانا اعلام کرد: «در حال حاضر روند ترخیص کالاها از گمرکات بسیار کند صورت می‌گیرد و می‌توان گفت روند ترخیص کالا با مشکلاتی روبه‌رو است که برخی از این مشکلات را می‌توان اخذ مجوزهای متعدد، مسائل مربوط به پروسه طولانی ثبت سفارشات و مشکلات متعدد مربوط به این سامانه دانست.»

او در ارتباط با روند ترخیص کالاهای اساسی توضیح داد: «با توجه به این‌که روند سفارشات کالاهای دولتی متفاوت است،  ترخیص‌شان نیز نسبت به سایر کالاها سریع‌تر انجام می‌شود. در ارتباط با ترخیص محموله‌های حاوی کالاهای اساسی نیز باید گفت این کالاها با توجه به ضرورتی که دارند خیلی سریع‌تر ترخیص می‌شوند. در حال حاضر سرعت ترخیص کالاهای اساسی بیشتر از سایر اقلام است.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید