Iranian Agriculture News Agency

حمایت از مشاغل خانگی روستایی با کمک جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان در نشست بررسی طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با اشاره به فعالیت‌های سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی، گفت: این سازمان با همکاری وزارت کار در 8 استان کشور طرحی در خصوص مشاغل خانگی را با موفقیت انجام داده است.

حمایت از مشاغل خانگی روستایی با کمک جهاد دانشگاهی

بهگزارش ایانا، رضا ثقفی با بیان این مطلباظهار امیدواری کرد که با بررسی راهکارهای اجرایی این طرح، بتوانیم آن را در استان عملیاتی کنیم.
محمدهادی معیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گفت: از دو سه سال گذشته کار تدوین سند دانشگاه کارآفرین و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم را آغاز کردیم. هدف از این کار توانمندسازی دانشجویان است تا پس از فارغ التحصیلی، توانایی ایجاد اشتغال و کارآفرینی را داشته باشند.در کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی زیادی داریم که زمینه استخدام آن‌ها در دستگاه‌های اجرایی، آموزشی و پژوهشی فراهم نیست، از این‌رو باید از ظرفیت‌های ارزشمند مانند مشاغل خانگی استفاده کنیم.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: در این راستا به سازمانی برای معرفی، هدایت و پشتیبانی الگوها نیاز داریم، امیدواریم بتوانیم از ظرفیت سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی در استان در این‌باره استفاده کنیم.
 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید