Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اعلام کرد:

انجام 56 هزار مورد بازرسی از مراکز فرآورده‌های خام دامی

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: بازرسی و نظارت بر مراکز تولید – توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل دامپزشکی استان بوده و در همین راستا کارشناسان دامپزشکی در استان در قالب اکیپهای بازرسی بهداشتی در روزهای کاری و ایام تعطیل نسبت به بازرسی و نظارت بر انواع فرآورده‌های خام دامی اقدام می‌کنند.

انجام 56 هزار مورد بازرسی از مراکز فرآورده‌های خام دامی

به گزارش خبرنگار ایانا در اهواز، مصطفی کنارکوهی افزود: کارشناسان اداره کل دامپزشکی خوزستان در 7 ماهه سالجاری بیش از 56 هزار مورد بازدید از مراکز تولید – توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی  شامل قصابی، مرغ فروشی، ماهی‌فروشی، رستوران‌ها، سردخانه‌ها و ... داشتند که بطور میانگین 50 هزار نفر ساعت برای انجام بازدیدهای موردنظر در این باره ساماندهی و  برنامه‌ریزی شدند و به مناطق مختلف در سطح استان عزیمت و سرکشی کردند.

کنارکوهی بیان کرد: همچنین در 7 ماهه سالجاری اکیپهای کارشناسی دامپزشکی مستقر در کشتارگاههای طیور و دام تعداد 280 هزار راس دام سبک و سنگین در کشتارگاههای دام و تعداد بیش از 12 میلیون قطعه مرغ زنده و کشتار روز را در کشتارگاههای طیور مورد بازرسی و نظارت قرار دادند.

خوزستان دارای بیش از 2 هزار واحد صنفی عرضه فرآورده‌های خام دامی است که بصورت روزانه مورد بازرسی و نظارت کارشناسان ادارات دامپزشکی شهرستانها قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید