Iranian Agriculture News Agency

به منظور تسریع مبادلات بین‌المللی کالاهای کشاورزی در آمریکا:

استفاده از بلاک‌چین و هوش‌مصنوعی در تجارت کشاورزی

تاجران کالاها سالانه ۲۷۵ میلیون ایمیل را برای حمل و نقل ۱۱هزار غلات از طریق دریا رد و بدل می‌کنند

چهار شرکت بزرگ آمریکایی قرار است با استفاده از تکنولوژی‌ بلاک‌چین و هوش مصنوعی تجارت جهانی غلات را دیجیتالی کنند.

استفاده از بلاک‌چین و هوش‌مصنوعی در تجارت کشاورزی

به گزارش ایانا شرکت‌های دنیلز میدلند٬ بانج٬ کارگیل و لویی دریفوس هفته گذشته در یک نشست خبری مشترک اعلام کردند که روش‌های جدیدی را به منظور استانداردسازی و دیجیتالی کردن معاملات حمل و نقل بین‌المللی محصولات کشاورزی آزمایش می‌کنند. آنها معتقدند استفاده از این روش‌ها به نفع کل صنعت کشاورزی خواهد بود.

پرهزینه‌ترین بخش زنجیره تولید روندی است که بعد از رسیدن محموله غلات و دانه‌های روغنی به مقصد صورت می‌گیرد. این شرکت‌ها قصد دارند این روند را  که بخش بزرگی از آن به صورت دستی انجام می‌شود٬ دیجیتالی کنند تا به صورت اتوماتیک انجام شود.

در این نشست خبری هدف طولانی مدت استفاده از تکنولوژی٬ دیجیتالی کردن روند قراردادها٬ صورت‌حساب‌ها و پرداخت‌ها عنوان شده است.

بر اساس گزارش رویترز٬ یکی از بزرگترین مشکلاتی که شرکت‌های بزرگ با آن روبه‌رو هستند این است که تاجران کالاها سالانه 275 میلیون ایمیل را برای حمل و نقل 11هزار غلات از طریق دریا رد و بدل می‌کنند.

در کل هدف این چهار شرکت برای استفاده از تکنولوژی جدید، کاهش مدت زمان بررسی مدارک، شفافیت زنجیره تولید و افزایش بهره‌وری است. به همین منظور تکنولوژی بلاک‌چین بهترین گزینه محسوب می‌شود.

در حالی که جزییات بکارگیری از بلاک‌چین مورد نظر بیان نشده اما بعضی از این شرکت‌ها در حال حاضر از این تکنولوژی مورد نظر استفاده می‌کنند.

در این نشست همچنین گفته شد ایان مک‌اینتاش مدیر اجرایی شرکت لویی دریفوس در ماه ژانویه اولین معامله کالای کشاورزی را با استفاده از بلاک‌چین انجام داده است. به گفته مک‌اینتاش این آزمایش‌ها «ظرفیت تکنولوژی را برای افزایش راندمان و کاهش مدت زمانی که معمولا برای بررسی داده‌ها و مدارک صرف می‌شود نشان می‌دهد».

شرکت کارگیل در ماه می گذشته ادعا می‌کند که برای اولین بار با بانک HSBC و موسسه مالی ING همکاری کرده و یک معامله مالی تجاری صادرات دانه سویا را با استفاده از سیستم بلاک‌چین به پایان رسانده است. این چهار شرکت همچنین به دنبال مشارکت گسترده صنعت کشاورزی برای رسیدن به هدف مدرنیزاسیون هستند.

سورن اشرودر٬ مدیر عامل اجرایی شرکت بانج می‌گوید:‌«انتظار داریم تا اینگونه اقدامات گسترده مورد استفاده در تمام بخش‌های کشاورزی٬ باعث تسریع پیشرفت در مدیریت داده‌ها و روند معاملات شوند تا بتوان نیاز شدید به اتوماسیون را برای این صنعت برآورده کرد.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید