Iranian Agriculture News Agency

در واکنش به صادرات مرغ:

یک و نیم برابر نیاز بازار مرغ تولید می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی، گفت: نباید برای حمایت از مصرف‌کننده در زمان افزایش قیمت‌ها هزینه تولید را به بخش کشاورزی تحمیل کنیم.

یک و نیم برابر نیاز بازار مرغ تولید می‌شود

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، احمدعلی کیخا، در خصوص صدور مجوز صادرات مرغ توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تأثیر آن بر قیمت این محصول، اظهار داشت: صدور مجوز صادرات مرغ به نفع بخش کشاورزی است، زمانی که شاهد کاهش ارزش پول ملی هستیم باید ظرفیت صادرات را ارتقاء دهیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ظرفیت تولید مرغ در کشور حدود 1 و نیم برابر تقاضا و مصرف بازار داخلی است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها باید توان خود را بر روی راه‌اندازی و استفاده حداکثری از سرمایه‌گذاری‌ها صورت گرفته در بخش پرورش مرغ قرار دهند.

صادرات مرغ نباید متوقف می‌شد

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص ازسرگیری صادرات مرغ صحیح است و از ابتدا نیز نباید صادرات این محصول متوقف می‌شد، ادامه داد: نباید افزایش قیمت‌ها را بهانه حمایت از مصرف‌کننده سرکوب و هزینه آن را به بخش کشاورزی تحمیل کنیم.

حق کشاورزان صادرات محصولات به بالاترین قیمت است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه کشاورزان حق‌دارند محصولات تولیدی خود را به بالاترین قیمت ممکن به فروش برسانند، تصریح کرد: اگر تصور می‌شود در کشور کمبودی وجود دارد باید برای بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌های موجود و ساخته‌شده تلاش بیشتری انجام دهند و این موضوع یک اصل اقتصادی است.

راه‌حل کنترل قیمت محصولات کشاورزی جلوگیری از صادرات نیست

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه راه‌حل کنترل قیمت محصولات کشاورزی در بازار جلوگیری از صادرات نیست بلکه تقویت بنیان‌های تولید است، خاطرنشان کرد: عرضه محصولات در بازار باید به‌قدری افزایش داشته باشد که موجب کاهش قیمت شود، در حال حاضر قیمت نسبی مرغ در بازار با توجه به افزایش هزینه تولید این محصول بالا نیست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید