Iranian Agriculture News Agency

ایالات متحده آمریکا چگونه از کشاورزان خود حمایت می‌کند؟

وزارت کشاورزی آمریکا در قالب ۸ برنامه مستقل گسترده، با بودجه‌ سالیانه بالغ‌ بر ۲۰ میلیارد دلار به کشاورزان خود کمک می‌کند

ایالات متحده آمریکا چگونه از کشاورزان خود حمایت می‌کند؟

به گزارش ایانا به نقل از مهر،  وزارت کشاورزی آمریکا در قالب ۸ برنامه مستقل گسترده، با بودجه‌ سالیانه بالغ‌بر ۲۰ میلیارد دلار به کشاورزان خود کمک می‌کند تا آنان بتوانند علاوه بر خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، سهم عمده‌ای در تجارت جهانی داشته باشند.

این کشور بودجه‌ای ۲۰ میلیارد دلاری را برای حمایت یارانه‌ای سالانه از بخش کشاورزی اختصاص می‌دهد. حدود ۳۹ درصد از ۲.۱ میلیون کشاورز آمریکا موفق شده‌اند که یارانه خود را دریافت کنند، اما سهم عمده‌ای از این حمایت‌های دولتی نصیب تولیدکنندگان بزرگ گندم، برنج، سویا، ذرت و پنبه خواهد شد. علاوه بر این دولت امریکا قصد دارد تا در برابر نوسانات قیمتی، هزینه‌های بالا و بازدهی کم احتمالی محصولات از کشاورزان خود حمایت کند. بدین منظور دولت قصد دارد تا با عملیات بازاریابی، پوشش بیمه‌ای، خرید و صادرات محصولات کشاورزی و تحقیق در زمینه افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی به کشاورزان کمک کند.

ریسک پایین کشاورزی در آمریکا، مانع حمایت گسترده دولت از این بخش نمی‌شود

باوجوداینکه کشاورزی نسبت به صنایع دیگر  آمریکا ریسک‌پذیرتر نبوده و به یارانه‌های کلی دولت فدرال نیاز نداشته است، اما کمک دولت فدرال و محلی نیز از کشاورزان بسیار گسترده می‌باشد. یارانه اعطایی دولت به تولیدکنندگان کشاورزی برای مالیات‌دهندگان (مصرف‌کنندگان) مقرون‌به‌صرفه است، و این کمک‌های مالی بیشتر جهت نوآوری در بخش کشاورزی، کاهش هزینه‌ها، متنوع ساختن کشت در اراضی زراعی و دیگر اقدامات جهت پویایی اقتصاد رقابتی صورت می‌گیرد.

۶۰ برنامه گسترده حمایتی آمریکا از بخش کشاورزی

به گزارش دولت فدرال آمریکا، وزارت کشاورزی ایالات‌متحده در قالب ۶۰ برنامه مستقیم و غیرمستقیم از بخش کشاورزی خود حمایت می‌کند که ۷۰ درصد این کمک‌ها بیشتر به تولید سه محصول اساسی(گندم، ذرت و سویا) اختصاص دارد. خلاصه‌ای از مهم‌ترین این حمایت‌های امریکا از کشاورزی به شرح زیر است:

بیمه محصولات کشاورزی (Insurance):

بیمه محصولات کشاورزی، مهم‌ترین برنامه وزارت کشاورزی آمریکا طی سالیان گذشته بوده است که توسط آژانس مدیریت ریسک این کشور (SDA's Risk Management Agency) اجرا می‌شود و طی ۵ سال گذشته سالیانه بیش از ۸ میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کرده است. ۱۰۰محصول کشاورزی تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند که مهم‌ترین آن‌ها ذرت، پنبه، گندم و سویا هستند. جالب اینجاست که اغلب کشاورزان با بیمه مزرعه خود پول بیشتری نسبت به هزینه پرداخت شده برای بیمه محصولات خود کسب می‌کنند و جالب‌تر آن‌که هیچ محدودیت بیمه‌ای برای پرداخت خسارت توسط شرکت‌های بیمه وجود ندارد. به‌طوری‌که حدود ۲۰ مزرعه سالانه بیش از ۱ میلیون دلار از محل این برنامه دریافت می‌کنند.

پوشش ریسک‌های موجود در بخش کشاورزی (Agriculture Risk Coverage (ARC)):

این برنامه بدین‌صورت است که اگر درآمد کشاورزان در هر هکتار با میانگین درامد دیگر کشاورزان در آن ناحیه برابر نبود، یارانه­ای از محل  برنامه (ARC) به کشاورز پرداخت می‌شود. به‌طورکلی می‌توان گفت هرچقدر قیمت محصول و درآمدش کمتر باشد یارانه بیشتری از این محل دریافت می‌کند. این برنامه که شامل ۲۰ محصول اساسی ازجمله گندم، ذرت، خردل و نخود است، فقط در سال ۲۰۱۷ به کشاورزان بیش از ۳.۷ میلیارد دلار یارانه پرداخت کرده است.

پوشش ریسک قیمت (Price Loss Coverage (PLC)):

این برنامه بدین‌صورت است که اگر کشاورزان بر اساس میانگین قیمت ملی یک محصول در مقایسه با قیمت مرجع (جهانی) محصول که توسط کنگره تعیین می‌شود، پایین باشد کشاورز یارانه دریافت می‌کند. یعنی هرچه قیمت ملی در مقایسه با قیمت مرجع کمتر باشد، کشاورز یارانه بیشتری دریافت خواهد کرد. ازآنجاکه غالبا قیمت مرجع بالا است، پرداخت این نوع یارانه احتمالاً زیاد می‌باشد. این برنامه بیش از ۲۰ محصول کشاورزی را پوشش می‌دهد و در سال ۲۰۱۷ به کشاورزان مبلغ ۳.۲ میلیارد دلار یارانه از این محل پرداخت شده است.

 برنامه‌های حفاظتی (Conservation Programs) :

وزارت کشاورزی ایالات‌متحده چندین برنامه مختلف جهت حفاظت مزارع کشاورزی را دنبال می‌کند. به‌طوری‌که در قالب برخی از این برنامه‌ها به کشاورزان پول پرداخت می‌شود تا با برنامه‌های نظارتی و حفاظتی، نظام تولید خود را جهت حفاظت از منابع طبیعی بهبود بخشند. سالانه بیش از ۵ میلیارد دلار برای این نوع حمایت‌ها پرداخت می‌شود.

اعطای وام بازاریابی (Marketing Loans):

این برنامه که برای وزارت کشاورزی آمریکا در دو سال گذشته سالانه ۱۶۰ میلیون دلار هزینه داشته است قصد دارد که در زمان برداشت محصول کشاورزی به کشاورزان وام پرداخت کند تا محصولات خود را ذخیره و نگه‌داری کند و پس از بازاریابی مناسب، با قیمتی بالاتر بتواند محصولات خود را به فروش برسانند.

حمایت در برابر بلایای طبیعی (Disaster Aid):

 این برنامه که از سال ۲۰۱۰ حدود ۱.۹ میلیارد دلار برای وزارت کشاورزی ایالات‌متحده هزینه داشته، بدین‌صورت است که علاوه بر تسهیلات و قوانین موجود کنگره در این زمینه؛ به کشاورزان در قبال بلایای طبیعی خسارت پرداخت می‌شود که عمده این کمک‌ها عمدتاً به گندم کاران، دام دران و باغبانان اعطا می‌شود.

بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی (Marketing and Export Promotion):

 سالانه این وزارتخانه بیش از ۱.۲ میلیارد دلار صرف فعالیت‌های تبلیغاتی و بازاریابی برای فروش و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی می‌کند. دفتر خدمات خارجی کشاورزی امریکا (The Foreign Agricultural Service)، سالانه حدود ۳۰۰ میلیون دلار در بیش از ۹۰ دفتر خارجی خود برای بازاریابی صادراتی کشاورزی هزینه می‌کند.

تحقیق و پشتیبانی از سایر امور مرتبط (Research and Other Support):

اکثر صنایع در آمریکا منابع مالی تحقیقات و توسعه خود را تأمین می‌کنند، اما در مورد کشاورزی، دولت آمریکا هزاران دانشمند و متخصص دیگر را استخدام می‌کند تا به صنعت کشاورزی کمک کنند. بدین منظور وزارت کشاورزی آمریکا سالانه ۳ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه کشاورزی در بیش از ۱۰۰ منطقه صرف می‌کند. این برنامه همچنین مجموعه‌ای از خدمات پشتیبانی دیگر (مانند داده‌های آماری و مطالعات اقتصادی) را نیز به کشاورزان ارائه می‌دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید