Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان امور اراضی کشور:

370 هزار هکتار به اراضی کشاورزی کشور افزوده شد

ایانا- اقتصاد: با استناد به این نقشه‌های فنی و دقیق هیچ کس نمی‌تواند منابع طبیعی را تغییر کاربری دهد و به مالکیت خود در آورد. همزمان با تهیه نقشه کاداستر نقشه رفع تداخل اراضی نیز در سامانه‌ها به ثبت رسیده و معیارهای سازمان ثبت اسناد و املاک نیز در آن به خوبی رعایت شده تا سازمان ثبت اسناد با مشخص بودن حدود اربعه بدون هیچ گونه مشکلی سند زراعی را برای بهره بردار واقعی صادر کند.

370 هزار هکتار به اراضی کشاورزی کشور افزوده شد

با اقدامات انجام شده و رفع تداخل، حدود 370 هزار هکتار زمین به اراضی کشاورزی کشور اضافه شد.

به گزارش ایانا، رییس سازمان امور اراضی کشور در جلسه رفع تداخل اراضی استان اردبیل با اعلام این خبر توضیح داد که  این اراضی مورد اختلاف بهره برداران با منابع طبیعی بود که رفع تداخل شده و با ادامه روند قانونی سند زراعی برای آن دسته از کشاورزانی که ذینفع واقعی هستند، صادر خواهد شد.

علیرضا اورنگی یکی از اقدامات موثر در راستای رفع تداخل از اراضی ملی را صدور سند مالکیت رسمی برای زمین‌های کشاورزان دینفع دانست و گفت: با تصویب قانون رفع موانع تولید تمهیداتی اندیشیده شده تا کشاورزان به مراجع قانونی مراجعه نکنند و مدیریت امور اراضی استان مشکلات آنها را پیگیری کند.

او با اشاره به اینکه نقشه رفع تداخل اراضی کشاورزی با اراضی ملی در سامانه‌های ثبت لحاظ شده، یادآوری کرد که با استناد به این نقشه‌های فنی و دقیق هیچ کس نمی‌تواند منابع طبیعی را تغییر کاربری دهد و به مالکیت خود در آورد. همزمان با تهیه نقشه کاداستر نقشه رفع تداخل اراضی نیز در سامانه‌ها به ثبت رسیده و معیارهای سازمان ثبت اسناد و املاک نیز در آن به خوبی رعایت شده تا سازمان ثبت اسناد با مشخص بودن حدود اربعه بدون هیچ گونه مشکلی سند زراعی را برای بهره بردار واقعی صادر کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید