Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد:

تولید بیش از 90 هزار تن انار در نی‌ریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: سالانه 90 هزار تن انار در این شهرستان تولید می‌شود.

تولید بیش از 90 هزار تن انار در نی‌ریز

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، ذبیح الله سیروسی، با بیان این‌که این شهرستان با  دارا بودن 4 هزار و 450 هکتار باغ انار مثمر افزود: متوسط عملکرد در باغ‌های این شهرستان 22 تن در هکتار و حداکثر عملکرد بیش از 150 تن در هکتار است.

سیروسی اظهار کرد: عمده‌ترین رقم تولیدی رقم انار رباب نی‌ریز بوده که این رقم به دلیل رنگ پوست، رنگ آریل، ضخامت پوست، درصد فیبر و طعم میوه بسیار بازار پسند بوده و جزء ارقام برتر صادراتی انار کشور محسوب می‌شود.

این مقام مسئول گفت: انار نی‌ریز علاوه بر مصارف داخلی به کشورهای کره جنوبی، روسیه، کشور‌های آسیای میانه، کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی صادر می‌شود و زمینه ایجاد حدود 4 هزار فرصت شغلی موقت در این شهرستان را فراهم کرده است.

سیروسی با بیان این‌که در بخش صنایع تبدیلی با توجه به پتانسیل بالای شهرستان، کارخانه های صنعتی فرآوری انار در شهرستان مشغول فعالیت است، تصریح کرد: تولیدات آنها شامل رب انار، سس انار، آب انار، شربت انار، مارمالاد، ژله انار، بستنی انار، ترشی، سرکه و لواشک انار است که با استقبال خوب و ارزآوری برای کشور همراه است.

مدیر جهاد کشاورزی نی‌ریز تاکید کرد:  کمبود آب با توجه به خشکسالی‌های اخیر، وجود آفات و امراض به‌خصوص کرم گلوگاه انار از عمده مشکلات انارکاران این شهرستان است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید