Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با «ایانا»

نظر مثبت مجلس برای رشد بودجه بیمه کشاورزی

حداقل هزار میلیارد تومان دیگر به بودجه صندوق بیمه کشاورزی اضافه شود

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «ایانا» درباره برنامه مجلس برای افزایش بودجه صندوق بیمه کشاورزی گفت: رویکرد مجلس افزایش بودجه این صندوق است.

نظر مثبت مجلس برای رشد بودجه بیمه کشاورزی

او اضافه کرد: نظر مجلس هم درباره افزایش قیمت گندم و دیگر کالاهای مشمول خرید تضمینی که حدودا 25 قلم است و هم بیمه خسارت بخش کشاورزی مثبت است.

حاجی‌دلیگانی با بیان‌اینکه کشاورزی یکی از بخش مهم اقتصاد است، افزود: با توجه به اهمیت تولید کالاهای استراتژیک چون ذرت ، گندم و دیگر کالاهای اساسی، طبیعتا رویکرد مجلس افزایش بودجه صندوق بیمه کشاورزی است.

او با بیان‌اینکه دیدگاه مجلس برای افزایش بودجه صندوق بیمه کشاورزی مثبت است، به دلایل پائین بودن رقم آن در بودجه اشاره کرد و گفت: آقای حجتی زحمات زیادی برای بخش کشاورزی می‌کشند اما مساله اصلی این است که او در دولت دست‌تنها است. 

حاجی‌دلیگانی در پاسخ به سئوال دیگر «ایانا» مبنی براینکه بودجه این صندوق چقدر باید افزایش یابد، توضیح داد: بودجه صندوق بیمه کشاورزی باید به میزانی باشد که بتواند مشکلات کشاورزان حادثه دیده را برطرف کند چرا که هم‌اکنون مشکلات زیادی در بخش کشاورزی حاکم است.  

این نماینده مجلس این را هم اضافه کرد که هم‌اکنون بودجه این صندوق درلایحه بودجه 97، هزار میلیارد تومان است بنابراین حداقل هزار میلیارد تومان دیگر لازم است به این عدد اضافه شود تا  مشکلات این بخش برطرف شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید