Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اعلام کرد:

تجهیز3 هزار و 500 هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 3 هزار و 515 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است.

تجهیز3 هزار و 500 هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، فاطمه خمسه در نشست سامانه‌های نوین آبیاری افزود:  این میزان  سیستم نوین آبیاری در قالب 129 طرح در شهرستان‌های تابعه استان اجرا شده است.

خمسه اظهار کرد: از این میزان اراضی کشاورزی که به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده،221 هکتار بصورت سامانه  بارانی، 2 هزار و 993 هکتار بصورت  قطره‌ای و 300 هکتاربصورت آبیاری کم فشار است.

به گفته این مقام مسئول؛ اکنون نیز هشت هزار و 175 هکتاراز اراضی کشاورزی در قالب 258 طرح برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در  دست اجراست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در راستای مصوبات هیات دولت به استان قزوین و اجرای 20 هزار هکتار سامانه‌های نوین آبیاری؛ از ابتدای اجرای این طرح تاکنون؛ 11 هزار و 691 هکتار از اراضی کشاورزی در قالب 387 طرح اجرا شده است.

خمسه مهمترین مشکل در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی  را  افزایش قیمت لوله و سایر لوازم و تجهیزات، عدم مشارکت مطلوب کشاورزان دانست و گفت:  اولویت در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری طرح‌های تجمیع و همچنین طرح‌هایی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مشارکت کشاورزان اجرا شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید