Iranian Agriculture News Agency

برای اولین بار در کشور؛ تولید شیرخشک از شیر شتر در شهر ری

واحد پرورش شتر داشتی در شهرری، برای اولین بار در کشور شیرخشک و دوغ شتر را با استفاده از شیر استحصالی از شترهای خود تولید می‌کند.

برای اولین بار در کشور؛ تولید شیرخشک از شیر شتر در شهر ری

رئیس جهادکشاورزی استان تهران، از یکی از بزرگترین کشتارگاه‌های مکانیزه کشور واقع در کهریزک بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، کشتارگاه احسان ری به عنوان یکی از بزرگترین کشتارگاه‌های مکانیزه کشور و یک واحد پرورش شتر داشتی که برای اولین بار در کشور شیر خشک و دوغ شتر تولید می‌کند، از طرح هایی بودند که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به همراه شهبازی قائم مقام، معاون تولیدات دامی سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری مورد بازدید قرار گرفتند.

کریم ذوالفقاری در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان ری، از مزرعه 192 هکتاری باغ پسته وابسته به شرکت کشت و صنعت ولیعصر بازدید کرد؛ این باغ امکان توسعه سطح تا 500هکتار را داراست.

همچنین واحد پرورش شتر داشتی به ظرفیت 212 نفر شتر و امکان تولید شیر شتر بازدید شد که 112 نفرشتر از این تعداد دوشا هستند. این واحد برای اولین بار در کشور شیر خشک و دوغ شتر را با استفاده از شیر استحصالی از شترهای خود تولید می کند.

مسئولان جهادکشاورزی استان تهران همچنین با حضور در یک باغ پسته 200هکتاری، از نحوه فرآوری و مراحل پسته خشک کنی بازدید کردند، از این باغ امسال 50 تن پسته خام برداشت شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید