Iranian Agriculture News Agency

توصیه‌های سازمان هواشناسی به کشاورزان:

مراقب سرمازدگی گلخانه‌ها و زنبورداری‌ها باشید

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما در شرق کشور در روزهای آتی خبر داد و افزود: طی هفته جاری تا نیمه هفته آینده، در استان‌های کرمان، هرمزگان، شرق فارس، غرب اصفهان و خوزستان میزان بارش‌ها اندکی بالاتر از حد نرمال خواهد بود.

مراقب سرمازدگی گلخانه‌ها و زنبورداری‌ها باشید

به گزارش ایانا، مسعود حقیقت با اشاره به این اطلاعات، شرایط دمایی کشور را طی روزهای آینده پیش‌بینی کرد و گفت: طی هفته جاری تا دوشنبه هفته آینده، متوسط دمای کشور در غالب مناطق، سردتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود، لازم به ذکر است؛ در این بازه زمانی، کاهش دما در شرق کشور محسوس‌تر خواهد بود.

وی در ادامه گفت: از دوشنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور قدری از افت دما کاسته خواهد شد، اما در نواحی شرقی و خزر دما کمتر از شرایط نرمال پیش‌بینی می‌شود.

مدیر شبکه پایش سازمان هواشناسی همچنین وضعیت بارندگی‌های کشور را پیش‌بینی و اظهار کرد: در هفته جاری تا دوشنبه هفته آینده (14 آبان‌ماه)، در زاگرس به ویژه زاگرس جنوبی در استان‌های کرمان، هرمزگان، شرق فارس، غرب اصفهان و خوزستان میزان بارش‌ها اندکی فراتر از حد نرمال خواهد بود.

حقیقت ادامه داد: در هفته بعد در راسته البرز و زاگرس، شمال غرب و غرب کشور بارش‌ها بیش از حد نرمال و در سایر مناطق در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان هواشناسی، رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در ادامه گفت: با توجه به کاهش دمای صبحگاهی و ماندگاری هوای خنک طی روزهای آینده، توصیه می‌کنیم که گلخانه‌داران و زنبورداران نسبت به محافظت از گلخانه‌ها و زنبورها اقدامات لازم را انجام دهند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان تاکید کرد: طی هفته جاری تا روز شنبه در شمال شرق کشور در مزارع کلزایی که به مرحله شش تا هشت برگی نرسیده‌اند؛ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت ناشی از سرما در ساعات صبح اتخاذ شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید