Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور:

ضرر هزار تومانی برای تولید هر کیلو مرغ

ایانا-کشاورزی: با محاسبه سود عرفی مبلغ درب کارخانه مرغداری‌ها کیلویی 7480 تومان خواهد شد، البته در حال حاضر قیمت فروش هر کیلو مرغ درب مرغداری‌ها 6400تومان است که این مبلغ کیلویی هزار تومان ضرر برای مرغداری‌ها به دنبال دارد.

ضرر هزار تومانی برای تولید هر کیلو مرغ

چند ماهی است که قیمت مرغ و نوسان آن، خبرساز شده، برخی علت گرانی گوشت مرغ را ناشی از وجود واسطه‌ها می‌دانند و برخی دیگر هم کمبود خوراک و بازی واردکنندگان نهاده‌های طیور با قیمت خوراک دام را از دیگر دلایل افزایش هزینه تمام شده مرغ می‌دانند و از ضرر مرغداران با قیمت‌هایی که این روزها مرغ‌ها در (درب) مرغداری خریداری می‌شوند، حکایت می‌کنند.

در این باره، برومند چهار آیین مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا، قیمت تمام شده هر کیلو مرغ در مرغداری‌‌ها را 6 هزار و 850 تا 6 هزار و 900 تومان عنوان کرد، گفت: معمولا به این مبلغ 10درصد سود عرفی اضافه می‌شود.

او با بیان اینکه با محاسبه سود عرفی مبلغ درب کارخانه مرغداری‌ها کیلویی 7480 تومان خواهد شد، افزود: البته در حال حاضر قیمت فروش هر کیلو مرغ درب مرغداری‌ها 6400تومان است که این مبلغ کیلویی هزار تومان ضرر برای مرغداری‌ها به دنبال دارد.

چهارآیین با بیان اینکه 73 تا 75 درصد هزینه نگهداری مرغ‌ها برای تهیه غذاست، افزود: حدود 12 تا 15 درصد نیز برای خریداری جوجه پرداخت می‌شود. 10 درصد نیز هزینه‌های دستمزد آب و برق و سایر هزینه‌هاست.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور، قیمت هر کیلو کنجاله سویا متوسط کشوری را  2هزار و 530تومان اعلام کرد و گفت: البته این قیمت در کشور بین 2400 تا 2700 متغییر بوده و همچنین قیمت ذرت نیز به صورت متوسط کیلویی 1400 تومان است.

جدول تمام شده هر کیلو دان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید