Iranian Agriculture News Agency

افزایش سرمایه صندوق توسعه محصولات کشاورزی استان تهران

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران در اولین جلسه تجهیز منابع مالی مورد نیاز بخش کشاورزی گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال سرمایه صندوق توسعه محصولات کشاورزی استان تهران به بیش از 100میلیارد تومان برسد.

افزایش سرمایه صندوق توسعه محصولات کشاورزی استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، جلسه تجهیز منابع مالی موردنیاز بخش کشاورزی به ریاست ذوالفقاری رئیس سازمان و با حضور قاسمی زانیانی عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی کشور، منصوربیگی مدیر شعب تهران مرکز - معماریان مدیر شعب شهرستان‌ها- مدیرکل منابع طبیعی استان-مدیرسازمان تعاون روستایی استان - معاونان و مدیران سازمان جهادکشاورزی استان تهران برگزار شد.

قاسمی زانیانی عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی کشور هدف از برگزاری این جلسه را تامین منابع مالی برای خدمت‌رسانی بیشتر به بهره‌برداران عنوان کرد و افزود: باید جریان گردش وجوه در بدنه بانک ایجاد شود که نتیجه آن عدم بروز مشکل مالی و امکان تخصیص به موقع منابع برای درخواست‌ها وتسهیلات ارزان قیمت خواهد بود.

وی از انجام مکاتیه با وزیر و معاون برنامه‌ریزی وزارت جهادکشاورزی برای تقویت منابع خبر داد و گفت: اگر سازماندهی خوبی باشد بدون دریافت کمک ازمنابع خارج بانک نیز قادر به مدیریت هستیم.

قاسمی زانیانی پیشنهاد تشکیل کارگروهی باهدف مدیریت مستمر وجوه و کاربرد آن را مطرح کرد و گفت: درخصوص ایجاد این کارگروه که متشکل از رئیس و معاونان سازمان جهادکشاورزی استان و معاونان و مدیران بانک خواهد بود، از طرف معاون برنامه‌ریزی وزیر با استان‌ها مکاتبه شده است؛ چرا که باتوجه به شرایط حساس کنونی کشور اگر منابع به موقع تخصیص نیابد فعالیت‌ها را دچار مشکل خواهد کرد.

وی با اشاره به تامین 70درصد منابع از خارج از بخش کشاورزی گفت: بانک کشاورزی یک بانک تخصصی است و استان تهران و تهران بزرگ در مجموعه فعالیت‌های این بانک از اهمیت خاصی برخوردارند؛ بنابراین خواستار ارتباط گسترده مدیران جهادکشاورزی با بهره‌برداران و صنوف برای تمرکز منابع در این بانک هستیم.

منصوربیگی مدیر شعب تهران مرکز با اشاره به سوابق همکاری این بانک با بخش کشاورزی دراجرای طرحهای تبصره 3، بنگاه های زودبازده و صندوق توسعه ملی و اجرای به نحو احسن طرح توسعه کشاورزی، افزود: این مدیریت درسطح کشور ویژه است چون مناطق آزاد تجاری در اقصی نقاط کشور را نیز پوشش می‌دهد.

معماریان مدیر شعب شهرستان‌ها با اشاره به ابرچالش‌های بخش کشاورزی کشور از جمله خشکسالی و مشکلات زیست محیطی گفت: 95 درصد اعتبارات بخش کشاورزی را این بانک تامین می‌کند.

وی ادامه داد: تولیدات کشاورزی استان تهران به سالانه 5/5میلیون تن و ارزش ریالی بیش ازصد هزار میلیارد ریال می‌رسد اما در بانک کشاورزی چنین گردش مالی نداریم که نشان می‌دهد بخشی از پول در بانک‌های دیگر متمرکز می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران از برخی تولیدکنندگان مطرح این استان در سطح کشور در زمینه تولیدات دامی، زراعی و صنایع کشاورزی نام برد و پیشنهاد بازاریابی برای جذب سرمایه این افراد توسط بانک را ارئه کرد.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه تعامل اقتصادی باید دوطرف برد باشد، گفت: اتحادیه‌های قوی در استان تهران ازجمله اتحادیه باغداران ودامداران وجود دارند که می‌توان تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای دوجانبه برای جذب سرمایه مشتری را با آنان تنظیم کرد.

وی همچنین بر ایجاد دیسیپلین‌های رفتاری خاص در راستای جلب رضایت مشتری در بانک، استمرار برگزاری این جلسات،  و ارائه گزارش‌های ماهانه تاکید کرد و از پرداخت تسهیلات و برخورد بعضا سلیقه‌ای در شعب و عدم تعریف مشوق‌های مالی به عنوان مشکلات موجود نام برد.

بازیار، معاون توسعه مدیریت منابع جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این جلسه خواستار تخصیص تسهیلات ویژه برای پرسنل جهادکشاورزی شد.

یوسفوند، رئیس سازمان تعاون روستایی استان با بیان اینکه 70 درصد سرمایه شرکت‌های تعاون روستایی کشور در تهران به ویژه شهرستان‌های شهریار و ملارد متمرکز هستند، افزود: این تعاونی‌ها طبق قانون مکلف به تمرکز 30 درصد منابع مالی خود در بانکهای دولتی هستند که بانک کشاورزی می‌تواند از این فرصت برای جذب سرمایه استفاده کند.

جلیلی، معاون اموراقتصادی و برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان تهران نیز با اشاره به رتبه نخست استان تهران در انعقاد قرارداد در کشور گفت: 80 درصد از 192 میلیارد تومان پرونده‌های عقد قرارداد شده استان تهران توسط بانک کشاورزی اجرا شده و 56 و دو دهم درصد کل پرداختی‌های استان نیز توسط بانک کشاورزی صورت گرفته است.

وی از تلاش برای عضویت همه 52هزار بهره بردار بخش کشاورزی استان تهران در صندوق توسعه محصولات کشاورزی استان خبر داد و افزود: سرمایه این صندوق درحال حاضر  57 میلیارد تومان است و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به بیش از 100میلیارد تومان برسد که برنامه ریزی برای تمرکزکل این وجوه نزدبانک کشاورزی شده است.

گفتنی است در این جلسه روسای ادارات امور مشتریان و بانکداری عمومی، بانکداری شرکتی، بانکداری نوین و بازاریابی بانک نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید